دیدار اعضای همایش وحدت با رهبر انقلاب/ وحدت پیام انقلاب اسلامی است


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902111

دبیرکل مجمع جهانی انسجام مذاهب اسلامی گفت: همایش را روز چهارشنبه به صورت حضوری با حضور رئیس جمهور برگزار می کنیم. روز جمعه به دیدار مقام معظم رهبری می رویم و بیانیه پایانی عصر جمعه قرائت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه کنفرانس امسال با موضوع وحدت و صلح اسلامی برگزار می شود. و پرهیز از تعارض و تفرقه در جهان اسلام است. به تنهایی گفت: در این دوره تمرکز بر تصمیمات اجرایی و اقدامات عملیاتی است. محورهای اصلی این همایش جنگ و جهاد و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم، آزادی دینی، پذیرش اجتهاد دینی و مقابله با افراط گرایی و تفکر، همدلی اسلامی و پرهیز از درگیری، احترام متقابل مذاهب اسلامی و پرهیز از اختلاف، قداست است. و توهین آمیز

وی افزود: امسال موضوع عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل و محکومیت آن است. مشکلی که توسط برخی از رهبران خودشیفته و وابسته به استکبار جهانی شکل گرفته است. بی شک وحدت و یگانگی مسلمانان پیام اصلی انقلاب اسلامی در مرحله اول انقلاب بود. اتحاد مسلمین یا اتحاد مسلمین ایده بدیع امام راحل بود. امام بارها در بیانات خود به موضوع وحدت اشاره کردند و سپس رهبر معظم انقلاب موضوع وحدت را به عنوان یکی از موضوعات محوری جهان اسلام مطرح کردند و مجمع الکریم را در این زمینه تأسیس کردند.

وحدت منافع استکبار را تهدید کرد

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی باید بر اهمیت وحدت تمرکز کنیم، اظهار کرد: وحدت پیام انقلاب اسلامی است و از ابتدا باعث نگرانی، خشم و مخالفت استکبار جهانی شده است چرا که وحدت افشاگر است. در خطر منافع استکبار اگر تاریخ قرون گذشته را مطالعه کنید، نقشه اصلی دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمانان را متوجه خواهید شد. آمریکا و پیروانش همواره به دنبال تکه تکه کردن کشورهای اسلامی بوده اند. آنها هند را به هند، پاکستان و بنگلادش تبدیل کردند. دولت عثمانی را به دو قسمت تقسیم کردند و به کشورهای سوریه، اردن، فلسطین، حجاز و ترکیه تقسیم کردند. این نقشه به طور مداوم دنبال می شود. تاریخ کشور ما نشان می دهد که استعمار جهانی بخش های مهمی از کشور ما را تقسیم کرد. در جنگ جهانی دوم که به سه قسمت تقسیم شدند و قبلاً قفقاز شمالی را از ایران جدا کردند. آنها بخش هایی از ماوراء الناسپورا و بخش هایی از افغانستان، پاکستان و بخش جنوبی کشور را از کشور ما جدا کردند. این تقسیم بندی یک پروژه کاملا آشکار است و یک دوگانگی تعریف کردند که یا غرب باید اسلامی شود یا اسلام باید غربی شود و راه صلح را در اندیشه خود تعریف نکردند و برای تامین منافع خود به دنبال آزادسازی اسلام هستند. پیروزی حتی امروز هم اگر این سیاست تفرقه را دنبال کند، می‌تواند به این سناریوی دشمن پی ببرد. اگر زرنگ باشیم در عراق با استقلال اقلیم کردستان قصد دارند عراق را به شیعه، سنی و کرد تقسیم کنند.

وی افزود: در این دوره از همایش از صد شخصیت از جهان اسلام دعوت کرده ایم. این دوره نسبت به سال گذشته دو تفاوت عمده دارد: اول اینکه دعوت شدگان را از افراد با کیفیت انتخاب کردیم. آنها در جهان اسلام به عنوان مفتی اعظم یا در سطح وزرا یا معاونان آنها و رؤسای سازمان های بزرگ شناخته می شوند. در کنار این برنامه، کنفرانس های منطقه ای را آغاز کرده ایم که اولین آن در لبنان است. این پروژه در پاکستان، عراق و سوریه در حال توسعه است. این تعداد به ما امکان می دهد افراد بومی و نخبه بیشتری در کنفرانس داشته باشیم. کنفرانسی که در اقلیم کردستان با حضور 70 نفر برگزار کردیم نمونه موفقی بود که در تابستان برگزار شد.

دبیرکل مجمع مذاهب اسلامی ادامه داد: 100 سخنران داخلی و 100 سخنران خارجی از 60 کشور جهان خواهیم داشت. ما کنفرانس را به صورت حضوری از چهارشنبه تا جمعه برگزار می کنیم. روز چهارشنبه با حضور ریاست محترم جمهور کار خود را آغاز می کند و پس از آن با سخنرانی میهمانان خارجی ادامه می یابد. زیارت حرم امام راحل از دیگر برنامه های این همایش است. روز جمعه به دیدار مقام معظم رهبری می رویم و بیانیه پایانی عصر جمعه قرائت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید