مقاومت اسلامی درس بزرگ عاشورا است/ جوانان عاشورا الگوی برجسته برای جوانان امروز هستند


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889371

سیستان و بلوچستان در خطبه های مذهبی نماز جمعه پرورش یافت.

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت مناسبت های این هفته، روز مقاومت اسلامی را برشمردند و مقاومت اسلامی را از درس های بزرگ عاشورا خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، ائمه جماعات سیستان و بلوچستان در خطبه های دینی و سیاسی نماز جمعه این هفته، جشن باشکوه تاسوعا و عاشورا را توسط مردم سراسر استان تجلیل کردند و راه و هدف امام حسین(ع) را الگوی برجسته خواندند. برای تمام تاریخ.


نقش آفرینی جوانان در واقعه عاشورا یکی از زیباترین صحنه های کربلا بود


آیت الله مصطفی مهامی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی (علیه السلام) امسال با شور و نشاط در سراسر کشور و به ویژه استان ما به برکت به لطف خداوند از تمامی عزیزانی که در این مراسم شرکت کردند و در شکوه این مراسم سهیم بودند تقدیر و تشکر می کنم.


امام جمعه زاهدان افزود: مردم به ویژه سخنرانان، عزاداران، مساجد، معتمدین و ائمه جماعات و تشکل ها که زحمت کشیدند و گروه های بزرگی مانند سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که مسئولیت امنیت را بر عهده گرفتند. مراسم، من از همه آنها قدردانی می کنم. با تشکر.


نماینده ولی فقیه استان گفت: جمعه 31 مرداد ماه به نام روز جهانی جوان یکی از صحنه های زیبای عاشورا حضور جدی و نقش آفرینی جوانان در لشکر اباعبدالله الحسین (ع) است. ) گروهی در مراسم امام حسین (ع) حضور یافتند.


آیت الله مهامی گفت: جوانان امروز می توانند با الگوگیری از جوانان کربلا نقش مهم و سازنده ای در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.
وی با گرامیداشت مناسبت های هفته گفت: یکشنبه 3 مرداد ماه روز مقاومت اسلامی اعلام شده است و درس بزرگ نهضت عاشورا این است که مقاومت و مبارزه باید خالصانه برای خداوند باشد.



فروپاشی رژیم صهیونیستی با شکست در جنگ 33 روزه


حجت الاسلام و المسلمین محمود حیدری پارسا امام جمعه شهرستان بنجار در خطبه های نماز جمعه آن شهر با اشاره به 3 مرداد روز مقاومت جبهه اسلام گفت: وی ادامه داد: جبهه اسلام. در جنگ 33 روزه و 22 روزه در برابر حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی ایستادگی کردند و پیروز شدند و اخیراً گنبد آهنین آنقدر ضعیف و سست شد که در مقابل جنگ 33 روزه تاب نیاوردند و در این جنگ شکست خوردند. نشانه پیروزی و پیروزی و آزادی قدس شریف نمایان است و این شکست مفتضح موجب فروپاشی بیشتر رژیم صهیونیستی شد.


وی افزود: به برکت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دو اتفاق مهم و اساسی در سطح ملی و محلی رخ داد. ما به آنجا خواهیم رسید و این انحصارطلبی و زیاده خواهی غرب و مهار علمی ایران توسط غربی ها را پشت سر گذاشتیم و مهمترین پیام این دستاورد و حضور در فضا این است که در سخت ترین و بی سابقه ترین شرایط تحریم. ما می توانیم نماد باشیم و راه پیشرفت علمی یکی از ابزارهای قدرت و اقتدار است، آینده ای روشن با استقلال کامل را نوید می دهد و عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی تضمین می کند.


وی در ادامه به نتایج کنکور اشاره کرد و افزود: به همت دانش آموزان و اولیا و مجموعه آموزشی که در کنکور سال 1401 خوش درخشیدند و حدود 50 نفر در رشته های مختلف و در دانشگاه فرهنگیان مجاز به انتخاب شدند. رشته ها و چندین رتبه زیر 10000 این مایه افتخار همه ماست به همه این اساتید عزیز تبریک می گوییم و امیدواریم فرزندانمان در سال های آینده بیش از پیش بدرخشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید