نظام جمهوری اسلامی برای تمدن سازی به الگوی زن مسلمان نیاز دارد/ اتخاذ الگوی سوم زمان می برد


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814280

مسئول امور فرهنگی بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه

ثریا رضایی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن ویژگی های الگوی زن به عنوان الگوی سوم زمان بر است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای تمدن سازی به این الگو نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثریا رضایی در گفت و گو با مرصادنیور گفت: زن بنا به تعریف غالباً شرقی به عنوان عنصری در حاشیه و بدون نقش در تاریخ نگاری است. و در تعریف غالباً غربی، او به عنوان موجودی به تصویر کشیده می شود که جنسیتش فراتر از انسانیت اوست و در خدمت سرمایه داری جدید است.

مسئول امور فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: اما شیرزنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم «زنان نه شرقی نه غربی» است.

وی گفت: برای اولین بار مقام معظم رهبری همزمان با صدور پیام تاریخی و سرنوشت ساز خود در آستانه دهه چهارم انقلاب، این الگو را به 7 هزار شهید زن در کنگره ارائه کردند و سه الگو را برای آن راه اندازی کردند. وی با پذیرش الگوی زنان شرقی یا غربی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که زنان نیازی به جایگاه مصنوعی، تصنعی و تشریفاتی ندارند.

رضایی با بیان اینکه زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را برای زنان در سراسر جهان کشف کرده است، گفت: مقام معظم رهبری الگوی سوم را الگویی می دانند که به درستی کرامت الهی را به زنان امروزی باز می گرداند.

وی داشتن الگوی کپی را در تمامی مقدمات تمدن اسلامی از جمله زنان مسلمان ضروری دانست و در حوزه زنان سه موج موج غربی، شرقی و اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه الگوی سوم دارای ویژگی های ذاتی است که برای همه زنان دنیا قابل قبول است، گفت: در نظر گرفتن ویژگی های الگوی زن به عنوان الگوی سوم زمان بر است که نتیجه آن تراز انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی است. جمهوری ایران به این مدل تمدن نیاز دارد.

رضایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: ایشان همچنین تاکید دارند که آنچه باعث تداوم اثر انقلاب اسلامی می شود تفکر است و اگر نتوانیم به الگوی تمدن اسلامی برسیم جذب الگوهای روز جهانی می شویم. وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در تعریف تمدن اسلامی یک انقلاب اسلامی می ماند، گفت: این تمدن ابعاد مختلفی دارد که یک وجه آن الگوی مسلمانان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید