به شدت پیگیر حل مشکلات حوزه فرهنگ و رسانه هستیم/ فرهنگ نگاه در دولت مردمی ریشه در عاشورا دارد.


ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894538

محمدمهدی اسماعیلی گفت: ما به عنوان سرباز خرسندیم که عملکردمان مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و با قوت پیگیر حل مشکلات حوزه فرهنگی و رسانه هستیم و تلاش می کنیم آنچه را که شایسته انقلاب اسلامی است به مردم منتقل کنیم. جنگ فرهنگی و روایت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدمهدی اسماعیلی امروز در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به جهاد یک ساله و شبانه روزی دولت سیزدهم، اظهار داشت: زمانی که دولت سیزدهم مردم کشور را در دست گرفت، شاهد مشکلاتی در این زمینه بودیم. بخشهای مختلف در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مردم بار را بر دوش گرفتند.

وی فلسفه حضور آیت الله رئیسی در ریاست جمهوری را تلاش برای رفع ناکارآمدی ها عنوان کرد و افزود: دولت اساس خود را بر ارتباط صادقانه با مردم بنا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حضور دولت در میان مردم برنامه عملی برای شنیدن مشکلات و تلاش برای رفع مشکلات بود.

اسماعیلی با اشاره به 31 سفر هیئت دولت به استان ها افزود: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد روزانه بیش از 700 نفر را بر اثر کرونا از دست دادیم. وضعیت بدی بود و کشور در نیمه تعطیل بود و این باعث ناراحتی اتحادیه ها شد و واکسیناسیون انجام نشد.

اسماعیلی ادامه داد: با تلاش دولت سیزدهم و نتایج درخشان آن، ایام خدمت را شاهد بودیم و به روزهایی رسیدیم که مرگ و میر به صفر رسید، بیماری کرونا کنترل شد و مجالس مذهبی برپا شد.

وی در خصوص حوزه سیاست خارجی نیز گفت: در این زمینه دولت به توافق غربی ها پایبند نبود و کار را با جدیت آغاز کرد و امروز تجارت خارجی کشور با همسایگان دو برابر شده و برخی کشورها رشد کرده اند. پنج برابر

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی یادآور شد: درآمد نفتی کشور با تلاش فرزندانش به حد قبل از تحریم ها رسید که کار جهاد شبانه روزی بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ خود را بنا نهاده ایم تا فرهنگ را در حد آرمان های انقلاب و امام قرار دهیم، تصریح کرد: معتقدیم حوزه فرهنگ زمانی موفق است که بر شایستگی خود بایستد. و هویت ما در عرصه فرهنگ ملی و مذهبی عمیقاً تاریخی است.

وی با بیان اینکه نگاه های فرهنگ سازی در دولت مردمی ریشه در اربعین، عاشورا، حسینیه ها و تکایا داشت، تصریح کرد: همه فعالیت های فرهنگی و هنری باید در این سطح انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت همزمان با اقتصاد به حوزه فرهنگ نیز توجه کرده است، افزود: گره های فرهنگی که در 4 دهه گذشته افتتاح نشده اند، یکی یکی باز می شوند.

اسماعیلی فضای اداری کشور را تبدیل به محیط حل مشکل یکپارچه دانست و افزود: دولت اساس خود را بر خدمت صادقانه بنا نهاده است.

وی با اشاره به اینکه خود را لایق خدمت و سربازی در راه انقلاب نمی دانیم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی 9 مزیت را از جمله احیای امید، مسئولیت دولت در قبال دولت برشمردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه دولت رئیس جمهور نمی داند چگونه بگوید به من مربوط نیست یا در حیطه اختیارات من نسبت به مشکلات مردم نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب این را اعلام کردند. یکی از مزایای دولت سیزدهم

اسماعیلی یادآور شد: ما به عنوان سرباز خوشحالیم که عملکردمان مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و با قوت پیگیر حل و فصل مسائل در حوزه های فرهنگی و رسانه ای خواهیم بود و تلاش می کنیم آنچه را که شایسته انقلاب اسلامی است به مردم منتقل کنیم. جنگ فرهنگی و روایت زیرا دشمن تمام تلاش آنها برای ناامید کردن مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید