موازی کاری نهادها در امور فرهنگی باید حل شود/ انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی تمام عیار است

وی افزود: محور نهضت امام خمینی(ره) فرهنگ بود، فرهنگی که حاصل اصول، اعتقادات و ارزش هاست و همچنان شاهد اتفاقات بی نظیری در جهان بوده ایم.

معاون سیاسی استانداری قزوین گفت: ایران اسلامی دارای فرهنگ غنی و غنی است و باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشیم چرا که فرهنگ موضوعی مهم و ریشه ای است که سایر مسائل اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی بیان کرد: منشأ آسیب های اجتماعی بی توجهی یا کم توجهی به مسائل و حوزه های فرهنگی است و اگر دغدغه این مسائل را داشتیم قطعاً با آسیب های اجتماعی کنونی که جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد مواجه نمی شدیم.

تداوم انقلاب در گرو توجه به مسائل فرهنگی است

حبیبی بیان کرد: اگر متن و بطن یک فعالیت با فرهنگ آمیخته شود، یقینا ادامه پیدا می کند و در غیر این صورت اگر از فرهنگ محروم شود، مضر است و دوام زیادی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش های حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: بی توجهی و بی توجهی به فرهنگ باعث شده تا کمی از افقی که تصور و پیش بینی کرده ایم دور شویم.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این حوزه موازی کاری در حوزه فرهنگ است که باعث شده هر نهادی مشکلات را به سمت نهاد دیگری سوق دهد، بنابراین در مسائل فرهنگی که حوزه سخت و مهمی است باید توجه بیشتری شود. پرداخت شود.”

وی با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که جایگاه هنر، فرهنگ و گرایش های اسلامی عالی تلقی شود، گفت: هنر در فرهنگ نهفته است و جایی که بیان مضمون ناقص و ناقص تر باشد، زبان هنر می تواند به خوبی عمل کند. در یک زمان کوتاه.»، رویدادهای بزرگ را به تصویر می کشد.

باید در حوزه فرهنگ و هنر برنامه ریزی جدی صورت گیرد

حبیبی گفت: هنرهای فاخری مانند موسیقی، تئاتر، سرود و سینما داریم که نگاه ویژه ای می طلبد. ضمن اینکه هنر با حضور جوانان پویا و فعال خواهد بود و از آنجایی که بخش زیادی از مخاطبان فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوانان تشکیل می دهند، با نشاط و سرزنده خواهد بود.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی جدی هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه هنری انجام شود.

معاون سیاسی فرمانداری قزوین گفت: شورای عمومی فرهنگی استان قزوین در طول فعالیت های مدیریتی گذشته شکوفا شده و جلسات موثر این شورای فرهنگی منجر به دستور کارهای عمیق و سازنده و گره گشایی شده است.

وی در پایان گفت: در دوران کاری آقای اسماعیلی هیچ حاشیه ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین وجود نداشت، با اینکه سازمان بزرگی است، اما مدیریت خوب و حمایت کارکنان و کارکنان آن باعث شده است. به فعالیت های خوب موسساتی با روحیه و انگیزه جوانی برای انجام اقدامات پایدار در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید