ریشه درخت تنور از انقلاب اسلامی قوی تر از همیشه عفاف و حجاب بخشی از فرهنگ ملت ایران است.


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904827

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: درخت انقلاب اسلامی ما با این تلاش های دشمن و زحمتکشان در درون، ممکن است برگی از آن بیفتد، اما در دوران دفاع مقدس هیچ آسیبی به تنه این درخت نخواهید دید. همه دنیا بر ضد ما شدند و در این میان ما کمترین تجهیزات نظامی را داشتیم اما مردم مقاومت کردند و همین حزب کموله در کردستان ناامنی ایجاد می کرد و مردم کرد را می کشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز (29 مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی اعظم امام خمینی (ره) ره) با اشاره به اینکه چهارم آبان یکی از ماست، او تاریخ ساز کشورمان است، گفت: در 13 آبان 1343 تنها کسی که جرأت داد علیه قانون تحقیرآمیز فریاد، اعتراض و محکوم کرد. مرجع سرمایه داری مرجع تقلید از زمان امام خمینی (ره) بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در آن زمان مردم ایران به حدی تحقیر شده بودند که شورای ملی رژیم شاه مصونیت قضایی را برای آمریکایی ها تصویب کرد و گفت: بر اساس این قانون هر آمریکایی در کشور ما می تواند مرتکب هر جنایتی شود. هیچ مقامی در ایران از جمله خود شاه حق اعتراض نداشت، تحقیر ملت به جایی رسیده بود که قانونگذاران قانونی بدتر از برده داری را تصویب کردند و امروز جوانان ما باید متوجه این موضوع باشند.

وی افزود: تنها شجاعی که علم را مطرح کرد و اعتراض کرد، بنیانگذار انقلاب اسلامی بود، چنانکه سلمان رشدی نگون بخت در زمان نگارش کتاب آیات شیطانی، به گفته یکی از علمای اهل سنت، تنها عالم بود. جهان اسلام که جرأت موضع گیری و حکومت کرد.» امام راحل از ترور سلمان رشدی خبر داد.

امام جمعه ایلام گفت: وقتی مردم با جان و دل نقش روحانیت را در پاسداری از دین و حفظ استقلال کشور و حمایت از حمایت مردم و اینکه سخنگو و پناهگاه مردم هستند، برعهده دارند. دشمن با آرامش و تهمت و افترا علیه این قشر از جامعه نمی ایستد. می خواهد نظر نوجوانان و جوانان ما را علیه روحانیت تغییر دهد، به جوانان توصیه می شود زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی را با پادشاهان گذشته مقایسه کنند و فریب تبلیغات رسانه ای دشمن را نخورند، مقایسه کنید. نیازمندترین اقشار جامعه امروز از نظر اقتصادی ضعیف ترین قشر جامعه روحانیت هستند.

خاستگاه حجت الاسلام کریمی بالاترین درصد شهدا و جانبازان جامعه نسبت به جمعیت طلاب و روحانیون است، شرایط کنونی جامعه ایجاب می کند که به اجرای احکام اسلامی و این مسیر گرانقدر که ما هزینه های زیادی را انتخاب کردیم، این بود و خواهیم داد، انقلاب اسلامی ما بزرگترین سرمایه گذاری است که در زمان ائمه معصومین (ع) محقق نشد و امروز به ملت ایران فرصت داده شده است که امیدها را محقق کند. و رویاهای پیامبران الهی در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی.

وی با بیان اینکه البته مشکلات و تورم و گرانی در جامعه وجود دارد و باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات حل شود، تصریح کرد: دولت ما حکومتی اسلامی است و هنوز تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی راه درازی داریم که نیازمند آن است. تلاش برای مردم و کارکنان


155477e0 9e49 4c6c 8d77 25f052d59f3c خبر خاکستری

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امروز شاهد مشکلات اقتصادی در حوزه های مختلف در کشورهای مختلف اروپایی هستیم، گفت: امروز در لندن بیش از 100 هزار کارتن خواب وجود دارد، در انگلیس می بینید که کمتر از 50 روز از نخست وزیری می گذرد. با استعفای چند مقام، خود نخست وزیر نیز استعفا می دهد و این کشوری است که زمانی قدرت جهانی بود و امروز در چنین وضعیتی قرار دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در آمریکا بسیاری از مردم برای دریافت یک لقمه نان در خیریه ها صف می کشند، افزود: در جمهوری اسلامی مشکلاتی وجود دارد اما مثل این کشورهای به اصطلاح پیشرفته نیست که آدم برای نخوردن آن جان بدهد. با داشتن حداقل سرپناه و نان، نابود شوند، به جوانان توصیه می شود قدردان جمهوری اسلامی باشند، بنای بزرگی ساخته ایم که پایه نهضت جهانی امام عصر (عج) است.

وی گفت: این اضطراب کوری که در کشور ما ایجاد کرده اند راه به جایی نمی برد، ما کردیم، مسلمانیم، شیعه هستیم و در بین ما مزدور و جاسوسی برای دشمن منفورترین چیزهاست، ایجاد کننده ناامنی خیابان .آمبولانس با بیماران به آتش کشیده می شود، اموال عمومی ویران می شود، ماموران امنیتی زنده زنده سوزانده می شوند و با شلیک گلوله شکنجه می شوند، به او بدهید، این کار منفورتر و پست تر از کار خودفروشان است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه عفاف و حجاب بخشی از فرهنگ ملت ایران است، بیان کرد: حجاب و عفاف هویت ما را تشکیل می دهد و برداشتن روسری نشانه بی هویتی و عدم نزاکت خانواده است، دختر مسلمان دارای جایگاه است. کرامت و کرامت . اینجا جایی است که شأن او بسیار بالاتر از کنار گذاشتن عفاف و حجاب برای لذت است. گول حر کموله را نخورید و سرنوشت دخترانی را که فریب این شعار شوم حزب کموله را خوردند و ذلیل و برده شدند را بررسی کنید که قصد بازگشت نداشتند و زندگی ذلت باری داشتند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار افزود: درخت انقلاب اسلامی ما با این تلاش‌های دشمن و کارگرانشان در داخل، ممکن است یک برگی بیفتد، اما این تنه درخت آسیبی نمی‌بیند. در دوران دفاع مقدس همه دنیا مقابل ما ایستادند و با اینکه کمترین تجهیزات نظامی را در اختیار داشتیم، اما مردم مقاومت کردند و همین حزب کموله در کردستان ناامنی ایجاد کرد و مردم کرد را کشت.

وی گفت: دشمنان از هر فرصتی برای حمله به نظام اسلامی استفاده می کنند. یکی از سرکوب‌شده‌ترین داستان‌های تاریخ ما این است که مجبور شدیم گروهی از رزمندگان را که در مقابل رژیم بعثی دفاع می‌کردند به جبهه‌های شهری بفرستیم. از مردمی که منافقین کوردل می کشتند محافظت کنید، منافقین فکر می کردند جمهوری اسلامی با حمله تسلیم آنها می شود، منافقین کوردل جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس را کشتند و بیش از 17 نفر را کشتند و هزار نفر بی گناه را کشتند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: نه دشمن بعثی توانست پیشروی کند و نه گروهک های منافقین و کموله توانستند زنده بمانند و به اهداف خود برسند و با اشاره امام راحل مجبور به ترک کشور شدند و با تحقیر صدام پناهنده مورد لعن و نفرین قرار گرفتند. و علیه کشور و ملت ایران دست به عمل زدند و امروز با ذلت به اردوگاهی در آلبانی پناه برده اند و فکر می کنند با این حرکات مضحک جمهوری اسلامی سرنگون می شود، اما این خیال باطلی است.

حجت الاسلام کرمی تبار گفت: مردم مشکل دارند، معترض هستند، به گرانی و گرانی اعتراض می کنند، به بیکاری جوانان تحصیلکرده معترض هستند و مسئولان باید برای مقابله با تورم و گرانی تلاش کنند. برای جوانان تحصیلکرده بیکار شغل ایجاد کنید اما وقتی نوبت به نظام می رسد همان معترض و منتقد حاضر است جان خود را فدا کند.

وی با بیان اینکه امروز عظمت انقلاب اسلامی و مجاهدت و صلابت ملت ایران در جهان خاری در چشم دشمنان است، تصریح کرد: امروز پس لرزه های جنگ اوکراین کشورهای اروپایی را با همه اینها نگران کرده است. تحریم ها و مشکلات ما در زمینه های مختلف پیشرفت می کنیم و در بسیاری از زمینه ها با کشورهای پیشرفته رقابت می کنیم.

امام جمعه ایلام گفت: امروزه بیماران زیادی از کشورهای منطقه و اروپایی برای درمان به ایران سفر می کنند در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پزشکان هندی و پاکستانی به ایران سفر می کردند و امروز نیز متخصصان و فوق تخصص ها به ایران سفر می کنند. ما کشورها می فرستیم و دنیا به تخصص پزشکان ما نیاز دارد، از خدمات جمهوری اسلامی غافل نشوید.


bdc8ddf7 8aa1 4ebc ab3c da7c828c1d47 خبر خاکستری

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به حضور پزشکان در مؤسسه تهم ایلام که به درمان رایگان بیماران ناهنجاری مادرزادی می پردازند، گفت: بیش از هزار نفر که مشکلات مادرزادی داشتند تحت عمل و درمان قرار گرفتند، 54 نوع ناهنجاری مادرزادی انجام شد. تحت پوشش، هر بیماری حتی اگر نتوانند در ایلام او را درمان کنند، در تهران رسیدگی می کنند و درخواست کرده اند که هر نوع بیماری غیرعادی ناشی از تولد به یکی از مؤسسات مستحکم در ایلام ارجاع داده شود و همه هزینه را پرداخت کنند. هزینه ها و آن خدمت جمهوری اسلامی است.

وی گفت: کسانی که تنها شهر نیمه خالی لیون را می بینند قضاوت نکنند، قدرت جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که همسایه شمالی قصد دارد مسیر تجاری جمهوری اسلامی را مسدود کند که تغییری در آنجا ایجاد شود. شیرهای نیروی زمینی رزمایش قدرت برای سلب جسارت چنین کاری انجام می دهند و اگر گروهک ها عناصر خود را به ناامنی در خیابان ها بفرستند، مقرهای خود را در کشور همسایه تخریب کنند، باید به این افتخار افتخار کنیم. و اقتدار

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: با رهنمودها و رهنمودهای رهبر توانا، فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی، صبر و استقامت مردم ایران اسلامی و تلاش جوانان مستعد و کارآمد، مشکلات حل خواهد شد. در آینده نزدیک و ایران اسلامی به قله های پیشرفت و پیشرفت در عرصه های مختلف قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است پس از خطبه های نماز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از ورزشکار و قهرمان ایلامی «آرمینا صادقیان» تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید