رهبر انقلاب: ایستادیم و حرکت کردیم. این اشتباه است که کسی فکر کند درخت تنور جمهوری اسلامی قطع خواهد شد

رهبر انقلاب: ایستادیم و حرکت کردیم.  این اشتباه است که کسی فکر کند درخت تنور جمهوری اسلامی قطع خواهد شد

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) بر شخصیت بی‌نظیر پیامبر اسلام (ص) که اوج آن رسالت آن حضرت است، تأکید کردند. و گفت: عید در روز میلاد پیامبر اسلام (ص) باید فرصتی برای امت اسلامی باشد تا از این امام به عنوان «الگو» یاد کنند و الگو قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آیات قرآنی که مصائب و مشکلات امت اسلامی را مایه مصیبت پیامبر و مایه خرسندی دشمنان مسلمانان می داند، به تبیین و تحلیل چرایی رنج امت اسلامی در دنیای امروز پرداختند. و افزود: مشکلات و معضلات موجود در جهان اسلام دلایل زیادی دارد، اما یکی از مهم ترین دلایل آن تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر است.

وی نتیجه اجباری تفرقه و جدایی را «ذلت» و «سلب حیثیت» می داند و تأکید می کند: این وظیفه تأثیرگذاران جهان اسلام است که بر ایجاد راه ها و زمینه های عملی برای وحدت بین مسلمانان تمرکز کنند، زیرا دشمن از سوی دیگر با ایجاد سلول سرطانی در منطقه و سرزمین فلسطین به نام رژیم جعلی صهیونیستی و استقرار صهیونیست های بدخواه، فاسد، قاتل و بی رحم در آن، به دنبال ایجاد بزرگترین اختلاف بین مسلمانان است. و دولت های اسلامی

رهبر انقلاب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را یکی از بزرگترین خیانت ها خواندند و گفتند: شاید برخی بگویند در شرایط کنونی با حضور برخی از سران رژیم صهیونیستی تحقق وحدت ممکن نیست. دولت‌های اسلامی، اما روشنفکران، علما، حکما و نخبگان جهان اسلام می‌توانند فضا را غیر از خواست دشمن کنند که در این صورت وحدت آسان‌تر می‌شود.
حضرت آیت الله خامنه ای این سوال را مطرح کردند که منظور از وحدت چیست؟ خاطرنشان کردند: منظور از وحدت در جهان اسلام، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است نه وحدت نژادی و جغرافیایی.

وی افزود: شناخت صحیح مصالح امت اسلامی و اینکه مسلمانان چه کسانی و چگونه باید با یکدیگر دوست یا دشمن باشند و به اقدام مشترک در برابر نقشه های استکبار دست یابند، برای تحقق وحدت بسیار مهم است.

رهبر انقلاب اسلامی، نکته مهم و اصلی در اقدامات مشترک را رسیدن به تفاهم مشترک برای تغییر هندسه سیاسی جهان دانستند و گفتند: نقشه سیاسی جهان در حال تغییر است و نظام تک قطبی به سمت طرد و طرد می‌رود. حاکمیت استکبار جهان نیز هر روز بیش از گذشته مشروعیت خود را از دست می دهد، بنابراین دنیای جدیدی در حال شکل گیری است و سوال بسیار مهم این است که جایگاه جهان اسلام و امت اسلامی در این دنیای جدید چیست؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امت اسلامی در چنین شرایطی می‌تواند جایگاه والایی داشته باشد و در دنیای جدید الگو و رهبر باشد، به شرط آنکه بتواند به وحدت کلمه برسد و خود را از تفرقه و وسوسه‌های آمریکا، صهیونیست‌ها رهایی بخشد. و شرکت های بزرگ

وی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا می توان سخنان مسلمانان را با هم جمع کرد و در جهان متحول جایگاه رفیع داشت، گفت: آری، وحدت بین ملت های اسلامی ممکن است، اما نیازمند تلاش و عمل و ایستادگی در برابر فشار است. و سختی

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در این زمینه بیشترین امید به خواص جهان اسلام و جوانان روشن فکر و نقش آنان در هدایت افکار عمومی است، افزودند: نمونه ای از امکان نفوذ جمهوری اسلامی ایران است. که نهالی کوچک با رهبری امام خمینی (ره) است. ) در برابر دو ابرقدرت آن زمان ایستاد و آن نهال اکنون به درختی خار تبدیل شده است که حتی فکر قطع کردن آن را برای هرکسی اشتباه می کند.

وی خاطرنشان کرد: «ایستادیم و حرکت کردیم.» البته ایستادگی نیز مانند هر شغل دیگری سختی‌های خود را دارد، اما کسانی که تسلیم می‌شوند با مشکلاتی مواجه می‌شوند، با این تفاوت که ایستادگی موجب پیشرفت و تسلیم شدن منجر به پسرفت می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه تحقق وحدت اسلامی برای جلوگیری از تبدیل اختلافات مذهبی به درگیری ضروری است، خاطرنشان کردند: سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی مخالف اصل اسلام در محافل خود وارد بحث شیعه و سنی شده اند که بسیار خطرناک است. خوب.

وی با یادآوری تعبیر قبلی خود از «شیعه انگلیسی» و «سنی آمریکایی» و تلاش برخی برای تحریف آن، گفت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی یعنی کسی که در هر موقعیت و مقام و کشوری مانند داعش اختلاف و تفرقه و تکفیر ایجاد می کند.» در خدمت دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی جنایات داعش در عراق، سوریه و به‌ویژه کشتار دانش‌آموزان در افغانستان را تأسف بار خواندند و افزودند: از هر دو جناح شیعه و سنی تندروهایی وجود دارند که ربطی به تشیع و سنی ندارند و این افراط‌گرایان هم ندارند. باید مبنای اتهامات علیه مبانی دین قرار گیرد و کسانی که به نام طرفداری از یک دین، احساسات طرف مقابل را برمی انگیزند، باید جدی گرفته شوند.

وی افزایش مشکلات، فشارها و کشتارها در فلسطین و سایر نقاط جهان اسلام را نتیجه «پراکندگی امت اسلامی» دانست و با اشاره به اشتراکات فراوان مسلمانان گفت: جمهوری اسلامی ایران چنین است. از هر چه در توان داشت برای تحقق عملی وحدت اسلامی استفاده کرد و نمونه بارز آن حمایت همه جانبه از برادران اهل سنت فلسطین است که پس از آن با همه نیروها ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت تشکیل شده در جهان اسلام مورد حمایت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کردند: ما به لطف و عنایت الهی ایمان داریم و امیدواریم که آرزوی بزرگ وحدت اسلامی تحقق یابد.

رئیس جمهور در ابتدای این دیدار در سخنانی پیامبر اعظم را بهترین توسل به بشریت برای عدالت، عقلانیت، معنویت و اخلاق دانست و تلاش دشمنان نهضت نبوی را برای کشتن انسان و شخصیت آن حضرت برشمرد. وی افزود: علیه پیروان پیامبر نیز همین تلاش ها در قالب تروریسم فرهنگی و اقتصادی انجام می شود، اما همانطور که در آن روز نتوانستند جلوی جهانی شدن نهضت پیامبر را بگیرند، نمی توانند جلوی حرکت پیامبر را بگیرند. ملت از پایبندی به ارزش های پیامبر امروز

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی علت کینه توزی دشمن از ملت ایران را توسعه خیره کننده و همه جانبه آن می داند و خاطرنشان می کند: دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر اخیر به نیویورک در دیداری خصوصی عذرخواهی کرد و گفت: علیرغم تلاش‌های فراوان، او نمی‌تواند تحریم‌های ویروس کرونا علیه ایران را لغو کند. من پاسخ دادم ملت ایران همیشه از تهدید و تحریم فرصت ایجاد کرده است و در مورد کرونا با فعال شدن 6 مرکز تولید واکسن صادرکننده شدیم و امروز جزو اولین کشورهای دنیا هستیم که با آن مقابله می کنیم. این بیماری

رئیس جمهور با اشاره به آمار پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش تجارت و همکاری های بین المللی کشورمان، از همکاری صمیمانه مردم با دولت به ویژه در اجرای اصلاحات اقتصادی تشکر کرد و گفت: : ایران دشمنان در اغتشاشات اخیر نیز به دنبال ایجاد دردسر برای کشور بودند اما مردم با صبر و استقامت مانند گذشته آنها را ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی کتمان حقایق و گسترش جاهلیت مدرن را از ترفندهای کنونی بدخواهان جهان اسلام بررسی می کند و می افزاید: راه مقابله با این شگرد، گسترش آگاهی در محور وحدت اسلامی است. و پرهیز از تفرقه .

دیدگاهتان را بنویسید