مردم باید با اطلاع رسانی به موقع جنگل بانان را در حفظ جنگل ها و مراتع یاری کنند


ساعت: 11:52
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885552

کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم می توانند با اطلاع رسانی به موقع جنگل بانان را در حفاظت از جنگل ها و مراتع یاری کنند و شماره های 139 و 1504 آماده کمک به جنگل هستند و مردم می توانند با تماس با این شماره از خطرات ناشی از آن مطلع شوند. جنگل ها را تهدید می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هومان خاکپور کارشناس منابع طبیعی و حوزه های آبخیز چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: منابع طبیعی به عنوان یکی از ثروت ها و دارایی های هر کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه حفاظت از این سرمایه های ملی کشور بر عهده همگان است و همه شهروندان این سرزمین موظف به مراقبت از این اموال هستند، تصریح کرد: بر اساس قوانین جاری در کشور، مردم به طور خاص در قبال این اموال مسئولیت دارند. حفاظت از این منابع طبیعی


خاکپور افزود: گاهی سازمانی مانند سازمان منابع طبیعی یا جنگلبانی یا محیط زیست در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه مسئولیت حفاظت از آن منابع را بر عهده دارد.


این کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: افرادی که کار حفاظت از جنگل را انجام می دهند جنگلبانان هستند و مردم به عنوان شهروند و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مسئولیت حفظ جنگل ها و مراتع را بر عهده دارند. و وظایف تخصصی دارد.


وی بیان کرد: جنگلبان آموزش ها و مهارت های لازم را برای حفاظت از جنگل کسب کرده و به عنوان ضابط ویژه قضایی مسئولیت حفاظت از جنگل را بر عهده دارد.


خاکپور تاکید کرد: مردم می توانند با اطلاع رسانی به موقع به جنگل بانان در حفاظت از جنگل ها و مراتع کمک کنند، شماره های 139 و 1504 آماده کمک به جنگل هستند و مردم می توانند با تماس با این شماره ها از خطراتی که جنگل ها را تهدید می کند مطلع شوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید