1183 پرونده مشکل به کارگروه موانع تولید ارجاع شده است / 57 درصد مصوبات کارگروه موانع صنعتی در سال 1400 محقق شده است.


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877764

علیرضا رحمانی نژاد گفت: در سال 1400، 561 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید ابلاغ شد که 57 درصد از این مصوبات اجرایی شده، 27 درصد در مرحله اجراست و 16 درصد مصوبات اجرایی نشده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رحمانی نژاد معاون وزیر صنعت استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان به تشریح ارائه یک ساله این کارگروه پرداخت و گفت: ساختار این کارگروه با پیش ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه تسهیل در stsn.ir. تعریف شده است.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که از نظر تولید با دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی مشکل دارند، با مراجعه به این سامانه و طراحی مشکل و مانع تولید، شکایت خواهند کرد.

رحمی نژاد تاکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی که پس از ارسال پرونده در سامانه دچار مشکل می شوند، با استناد به مستندات به صمت مراجعه و تکمیل پرونده می کنند.

معاون امور صنعتی سازمان صمت استان کرمان اذعان داشت: یکشنبه هر هفته نشست تخصصی بررسی پرونده ها با حضور کارشناسان و متخصصان دستگاه های اجرایی متشکل از اتاق بازرگانی، خانه صنعت و خانه صنعت برگزار می شود. دفتر استانداری

رحمانی نژاد تاکید کرد: در این نشست تخصصی بر اساس آخرین ضوابط و دستورالعمل، تصمیمات اجرایی برای نامزدها تهیه و در جلسات علنی و اصلی مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: جلسات اصلی کارگروه رفع موانع تولید چهارشنبه هر هفته با حضور معاون اقتصادی استاندار یا شخص استاندار برگزار می شود.

معاون امور صنعتی سازمان صمت استان اعلام کرد: سال گذشته 127 جلسه کارشناسی در سازمان برگزار شد که در نتیجه آن 42 جلسه اصلی در شمال استان برگزار شد.

رحمانی نژاد افزود: در سال 1400 561 مصوبه ابلاغ شد که 57 درصد اجرا، 27 درصد در حال اجرا و 16 درصد اجرا نشد.

وی به 16 درصد عدم انطباق مصوبات اشاره کرد و گفت: مصوبات معمولاً الزام آور و مشروط هستند، اکثر تاییدیه ها مورد نیاز و مورد نیاز یکدیگر هستند و متقاضی برای مشمول تاییدیه های بعدی نیاز به اخذ تاییدیه هایی دارد که 16 مورد است. 3 درصد توسط دستگاه های اجرایی و 13 درصد توسط متقاضی اجرا نشده است.

رحمی نژاد افزود: در سال 1400، 843 واحد تولیدی 1183 پرونده مشکل دار داشتند زیرا برخی واحدها پرونده های متعددی را تشکیل دادند و مشکلات مختلفی داشتند که از این تعداد 156 واحد فقط تامین مالی، تسهیلات سرمایه در گردش بوده است.

معاون وزیر صنعت گفت: 131 واحد مشکل بانکی داشتند و بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه زیرساخت، ارز، تامین انرژی، تامین اجتماعی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر مسائل مربوط به دستگاه های اجرایی بوده است. .

وی افزود: از 156 مصوبه تامین مالی 40 مورد اجرا شد که 26 درصد آن در حوزه بانکی مصوب شد.

رحمی نژاد اذعان داشت: از 274 تصمیمی که در حوزه دستگاه های اجرایی داشتیم، 208 مصوبه که 76 درصد کل مصوبات است اجرا شده و تنها 47 مصوبه در حال اجرا و 19 مصوبه اجرا نشده است که 8 مصوبه از کل مصوبات اجرا شده است. که و 11 مورد توسط متقاضی اجرا نشد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: صمت، جهاد کشاورزی، شهرک ها، شرکت امور مالیاتی، شرکت پخش و فرآورده های نفتی، تامین اجتماعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و استان کرمان به ترتیب بیشترین تعداد مصوبات را دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید