مهمترین اولویت در مسائل زیست محیطی، حفظ منافع جمعی مردم/مدیرانی است که قادر به رعایت مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا برای خروج از استان نیستند.

ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784799

استاندار مرکزی: محلسلامه گفت: مهمترین اولویت در مسائل زیست محیطی حفظ منافع جمعی مردم است و نباید تصمیمی گرفته شود که منافع جمعی مردم را زیر سوال برده و نادیده گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محصل الائمه استاندار مرکزی گفت: اخلال در سیستم زیست محیطی یکی از مهمترین مشکلات کشور است که در استان مرکزی و شهر اراک با آن مواجه هستیم و باید در این زمینه تلاش کنیم. کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک و همه توان و ظرفیت ها باید محقق شود.

مولی الائمه گفت: سلامت مردم یکی از اولویت های مهم رئیس جمهور برای استان مرکزی است که به اینجانب تذکر دادند و لذا تمامی دستگاه های مسئول باید در این زمینه با جدیت عمل کنند زیرا این دستور صریح رئیس جمهور است. “

وی ادامه داد: برنامه های دولت برای حل مشکلات مردم و استان چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت تدوین شده است و در این زمینه با جدیت حل شده و از همه فرصت ها استفاده خواهیم کرد.

استاندار مرکزی گفت: گاهی ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی تضاد منافع بین دستگاه هاست که باید در این زمینه متحد و هم افزا باشند.

وی افزود: مهمترین اولویت در مسائل زیست محیطی حفظ منافع جمعی مردم است و نباید تصمیمی اتخاذ شود که منافع جمعی مردم زیر سوال رفته و نادیده گرفته شود.

وی گفت: نقش سازمان های مردم نهاد، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و سایر دستگاه ها در رفع آلودگی هوا بسیار مهم است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای کامل مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا انجام داد.

وی یادآور شد: هرکس ظرفیت و عزم لازم برای اجرای دقیق کارگروه مصوب کاهش آلودگی هوا را نداشته باشد می تواند از استان مرکزی خارج شود و افرادی که عزم و جدیت لازم را دارند باید پاسخگو باشند.

اهل الائمه گفت: متاسفانه آلودگی هوای اراک نارضایتی زیادی را در بین مردم ایجاد کرده است و قطعا با برنامه ریزی می توان این موضوع را حل کرد و با برنامه ریزی می توان رضایت مردم را درک کرد.

وی افزود: رسانه ها باید در عرصه پیگیری منافع صاحبان قدرت حضور داشته باشند و رویکرد رسانه ها در این زمینه باید امید آفرینی و ایجاد نشاط انقلابی در جامعه باشد چرا که امید آفرینی یکی از موارد مهم است. نیازهای امروز کشور.

مخلصه الائمه خاطرنشان کرد: وعده هایی که دستگاه های استان داده اند باید محقق شود و وعده های عدم تحقق آن به مردم داده نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید