مشکلات صنعت و آلودگی هوا در استان مرکزی به طور ویژه ذکر شد/ ضرورت تشکیل کارگروه های سرمایه گذاری در همه استان ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با دیار آفتاب ؛ در خصوص دیدار صبح امروز مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی با آقای رئیسی داشتیم. مسائل منطقه ای و مرکزی.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در استان مرکزی افزود: تعطیلی برخی از کارخانه های مهم مانند هپکو و آذرآب، آلودگی هوای شهرهای صنعتی، راه آهن مرکز استان و شهر دلیجان – در خط تهران – اصفهان – در راه های استان هایی مانند جاده زیراب – دلیجان و مشهد اردهال از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. رئیس‌جمهور در خصوص شرکت‌های صنعتی استان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به رفع مغایرت‌های موجود در این حوزه اقدام شود.

سلیمی با اشاره به اینکه بخشی دیگر از مسائل مربوط به شهرستان های محلات و دلیجان است، خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دلیجان و محلات، مسائل بیمارستانی و درمان در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از جمله این موارد است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه این جلسه بسیار مفید بود، تاکید کرد: لازم به ذکر است که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی و حتی آقای احمدی نژاد چنین جلساتی برگزار نشد و واقعاً این جلسه به این سبک بی فایده بود. او منحصر به فرد بود.

وی افزود: رئیس جمهور نیز به موضوعات مطرح شده توجه زیادی داشت و آنها را دسته بندی و در حوزه دیپلماسی مرتبط با آب، اشتغال و … قرار داد. در این جلسه مقرر شد کارگروه سرمایه گذاری در تمام استان ها تشکیل شود که تصمیم بسیار خوبی است. رئیس جمهور در خصوص انتصابات اخیر استانداران و استانداران تاکید کرد که آنها به دنبال شایستگی هستند.

سلیمی افزود: رئیس جمهور در این جلسه قول داد که از سال آینده بخشی از درآمدهای استان ها که به خزانه واریز شده است در استان ها و در همان استان با اختیار شورای برنامه ریزی و هماهنگی نمایندگان انباشته شود. اخبار مربوط به استان های درآمدزا مانند استان مارکزاس. آقای رئیسی همچنین گفت که در ردیف بودجه سال آینده برای همه افراد در فقر مطلق پیش بینی شده است که تحت پوشش ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به دعوت رئیس جمهور برای سفر به استان مرکزی گفت: قول دادند به زودی به استان مرکزی سفر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید