تشکیل کارگروه ویژه شناسایی مناطق سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801773

رئیس هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی پرسید؛

عباس زاده خواستار تشکیل کارگروه ویژه تعیین نوع و موارد سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بخش کشاورزی و معدن در راستای تحقق اهداف توسعه استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هاوارستان، عباس زاده با بیان این مطلب در گردهمایی جهادگران در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) که با حضور عسکری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، علم و فرهنگ به عنوان یک کشور شناخته می شود. منطقه نخبگانی در کشور زیرا شش پدر علم که از قهرمانان ملی هستند متعلق به این استان هستند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی استانی جهان دوست با مردمی متدین و متدین است و حضور ما در جمع جوانان انقلابی و نخبگان وفادار این استان مایه مباهات و مباهات است.

به گفته وی؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز مانند کمیته یاری امام خمینی (ره) به مجموعه های درخشانی تبدیل شده است که نام آنها مزین به نام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نسبت دادن این عرصه به این نهاد افتخار بزرگی است. مقام معظم رهبری وظایف دوستانی که در این نهادهای انقلابی خدمت می کنند را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی عمران استانداری گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان گامی رو به جلو، به موقع و در گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت اجتماعی خود را علنی کرد.

عباس زاده ادامه داد: پس از وقوع سیل ویرانگر در استان گلستان بود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سر زبان ها افتاد و از آن زمان تصمیم به ورود به عرصه فعالیت های اجتماعی به ویژه با الگوی جدیدتری از جهاد و کار انقلابی گرفت. حضور نیروهای وفادار و انقلابی

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی با وجود قابلیت‌های منحصر به فرد یکی از کم برخوردارترین استان‌ها و در رتبه‌های آخر کشور در شاخص‌های مختلف معیشتی، بیکاری، تولید ناخالص ملی، زیرساخت‌ها و و و عاری از محرومیت مزمن است. .

به گفته وی؛ جایگاه پایین مردم انقلابی این منطقه کم نیست، بنابراین اگر شعار ما در دولت و نهادهای غیردولتی منتسب به نظام جمهوری اسلامی ایران، محرومیت زدایی است، باید به خراسان جنوبی توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به وسعت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر منابع در استان به خوبی تخصیص داده نشده است، دسترسی مردم به امکانات و مرکز بسیار کم است.

عباس زاده گفت: ممکن است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همه جای ایران اسلامی سرمایه گذاری کند، اما سرمایه گذاری در خراسان جنوبی و به ویژه در معادن غنی استان دستور صریح مقام معظم رهبری است. .) Е.

وی به نقل از رئیس جمهور درباره بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ظرفیت کشور و خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی گفته است باید فعال شود، بنابراین لازم است حوزه هایی مانند بنیاد برکت، ستاد اجرایی .خمینی و آستان قدس رضوی را دارم به منظور افزایش تولید ملی و اشتغال برای ورود به فرآوری این محصولات، کاهش وابستگی کشور به منابع نفتی، پایداری افزایش جمعیت و آبادانی خراسان جنوبی.

به گفته وی؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای رسالت اجتماعی خود دستور تشکیل کارگروه ویژه نظارت بر ظرفیت خراسان جنوبی تا پایان سال را صادر کرد تا کار بزرگی در استان در سال 1401 به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید