تبیین برنامه های روزهای هشتم و نهم ربیع الاول در مازندران / ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت از ضروریات جامعه امروز است

زمان: 22:31
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775681

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) اعلام کرد:

محمدرضا نصوری در تشریح برنامه های خاخام الاول در روزهای هشتم و نهم در مازندران گفت: یک ضرورت اساسی در جامعه امروز است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، در هشتمین روز ربیع الاول ، امام حسن عسکری (ع) توسط متولی خلیفه عباسی ترور شد و پسرش امام مهدی (عج) امام شد؛ بنابراین ، نهمین روز ربیع الاول برای امامان شیعه مانند عید ، آغاز امام مهدی (عج) محسوب می شود و در این روز در اقصی نقاط کشور مراسم و جشن های مختلفی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری ، معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی موعود مهدی (عج) ، امشب در نشست ویدئویی با خبرنگاران در استان مازندران اظهار داشت: هشتم ربیع وال در سال 260 هجری قمری ، امام وعده ها من شروع کرده ام.

وی افزود: البته در همه موضوعات آسیب ها ، نوآوری ها و انحرافاتی وجود دارد و بنابراین ، البته این امر در زمان غیبت امام عصر (عج) تشدید می شود و این یکی از چالش هایی است که در این دوره وجود دارد.

معاون بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کشور تصریح کرد: بنابراین باید برای ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت اقدامات م andثر و صادقانه ای انجام داد تا مباحث معرفت امام ، عشق به امام ، تسلیم امام به منتظران و فعالیتها و پشتیبانی آنها دوران غیبت تشدید و ارتقاء می یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین ، همه این موارد به نوع حرکت ریلی انسانی که در زندگی خود منتظر است برمی گردد و هرچه دانش عمیق تر باشد ، عشق ، فعالیت و حمایت بیشتری وجود خواهد داشت.

نصوری با اشاره به وظایف پیشخدمت ها در زمان غیبت امام عصر (عج) گفت: مهمترین وظیفه پیشخدمت این است که زمینه خروج امام زمان (عج) را آماده کند تا مقدمات آن فراهم شود. ظاهر و آماده سازی بستر برای تمدن جدید اسلامی

وی گفت: شاید این مهم در جامعه به درستی بدست نیامده باشد ، اما در هر صورت مردم امامزادگان خود را دوست دارند و به همین دلیل ما باید آن را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون وزیر بنیاد فرهنگی موعود مهدی (عج) اعلام کرد: «یک حوزه مربوط به اقدامات مسئولان کشور است ، چه در حوزه ، چه در دانشگاه و چه در حوزه های دیگر ، و حوزه دیگر حوزه ای است که می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم و بنابراین نهم ربیع الاول یکی از این فرصت ها است که می توانیم در این زمینه از آن استفاده کنیم.

این مقام مسئول افزود: در هشتمین روز ماه ربیع الاول ، روز شهادت امام حسن عسکری (ع) ، وی ماموریت خود را با امام عصر (عج) انجام داد و بنابراین در طول تاریخ مردم با او وعده بیعت بعد از امام من دارم ؛ طبیعتاً در روز شهادت امام حسن عسکری (ع) ، مانند سایر موارد ، مراسم عزاداری داریم و بنابراین باید وفاداری را جشن بگیریم.

نصوری گفت: شایسته نیست در روز شهادت از نام تعطیل استفاده کنیم و بنابراین در روز نهم ربیع الول و روز بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) باید مراسم نمادین داشته باشیم. بیعت با امام عصر (عج)

وی با اشاره به برپایی ستاد جشن بیعت با امام زمان (عج) در استان مازندران و نامگذاری عید با عنوان “وفاداری برای همیشه” ، تاکید کرد: فقیه در استان و سایر دستگاه های اجرایی برگزار می شود ، و در این راستا اقدامات و برنامه های مختلفی تهیه شده است.

معاون بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کشور گفت: بیشتر این کار ایجاد محتوا در قالب اصل بیعت ، نحوه بیعت با امام ، نحوه ارتقای دانش امام ، انتظارات و تهدیدها ، برخورد با خسارت و سایر مسائل مشابه. “و بیشتر گروه هدف این برنامه ها بر خانواده ها متمرکز است که از طریق آموزش شبکه شاد انجام می شود.

این مقام مسئول افزود: “برنامه دیگری به عنوان” اسکن زیارت “برای دختران 9 ساله در نظر گرفته می شود. در طول این اسکن ، عبادت در خانه با خانواده انجام می شود و فیلم به دبیرخانه ارسال می شود و از بهترین آثار قدردانی می شود. “

نصوری افزود: برنامه دیگری به روز شهادت امام حسن عسکری (ع) برمی گردد.

وی ادامه داد: در خطبه های قبل از نماز جمعه در سه شهر موضوع مهدویت مطرح می شود و در عصر شهادت برنامه های مختلف مذهبی ، عزاداری و سخنرانی برگزار می شود.

معاون بنیاد فرهنگی مهدی مود (ع) کشور گفت: در روز نهم ماه ربیع الاول در شهرهای استان برنامه ریزی شده است که بسته به شرایط کرونری ، زنگ وفاداری در مدارس به ویژه سیمرغ نمادین به نظر می رسد.

این مقام مسئول از برنامه دیگر برنامه ریزی شده با اساتید و روشنفکران دانشگاهی که توسط دانشگاه پیام نور ساری در نهمین روز ربیع الاول ساعت 10 صبح برگزار شد ، خبر داد و افزود: برنامه ریزی شده و یک موتورسیکلت با عنوان اهل بیت برگزار می شود و به صورت نمادین یک پیمان امضا کنید که توسط افراد حاضر امضا می شود و قابل توجه ترین اجرای این برنامه در شهر ساری با حضور هیئت های مذهبی برگزار می شود.

نصوری گفت: پس از اجرای این برنامه و تجمع میدان شهدای ساری ، حاضران ساعت 15 به امامزاده یحیی (ع) حرکت می کنند و برنامه هایی برای این مکان تهیه می شود.

وی در پایان گفت: روز پنجشنبه با حضور و مشارکت همه مهدی ولایت و مساجد منسوب به نام امام عصر (عج) به احترام الله حسن زاده آملی (ره) در مهدیه بربری هل آمل ، برنامه های توضیحی با موضوع برنامه های وفاداری با حضرت و با حضور بیت الله و چند تن از مقامات دولتی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کشور برگزار می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید