ترویج مهدویت تزریق امید به جامعه است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810415

رحیم اکرامی در نشست روز باران گفت: اعتقاد به منجی در جان همه ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی وجود داشته است تا مردم امیدوار به پایان ظلم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد صبح زاگرس در نشستی با عنوان «روزی زیر باران» اظهار داشت: ایمان به منجی در جان همه ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی وجود داشته است. به امید پایان دادن به ظلم».

وی افزود: دانشگاه آزاد در این امید پیش قدم شده است تا دانشجویان جوان امید بیشتری به آینده داشته باشند.

اکرامی خاطرنشان کرد: به همت دانشگاه آزاد اسلامی از 13 رجب تا 15 شعبان، برنامه های تفصیلی «مهدویت» و عنوان «مهدوی چله» در سراسر کشور و دبیرخانه مهدویت کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. استان ها اولین ماه خود را با عنوان “یک روز” “در باران” برگزار می کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت موضوع مورد توجه خاص مقام معظم رهبری در تلاش است تا روحیه امید را در جامعه تقویت کند. ترویج فرهنگ مهدویت در استان کهگیلویه و بویراحمد از اولویت های ماست.

حجت‌الاسلام مسعود دستار، سخنگوی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست افزود: برای آن تلاش کنید.

وی در این نشست ادامه داد: یکی از وجوه تمایز دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه ها این است که به عنوان یک شبکه به بحث فرهنگ و نهادینه سازی مسائل دینی و فرهنگی می پردازد و قرآن و مسائل دینی را به گفتمان تبدیل می کند و پیشنهاد می کند عموم مردم و در همین راستا در طراحی زیبای نیمه شعبان امسال و به همت دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1400 به عنوان سال مهدوی و از 13 رجب تا 15 در این دانشگاه کار زیبایی آغاز شد. برنامه های تفصیلی شعبان با موضوع «مهدویت» و عنوان «حجاب مهدوی» برای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اعلام شده است که نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت خواهد داشت.

bfc48c85 ac73 41a2 837e ef82fa772e1c خبر خاکستری

نماینده دیوار جوغ در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با استناد به آیه 55 سوره نور خداوند متعال در قرآن «وراء الله الشوین آمنووا و الصلاة او لست کریسمس من». پس از ترس تو، آنان بر این باورند که شریک خود را بدون هیچ چیز عبادت نمی کنند و از روی کفر، گناهکاران نافرمان می شوند. [55]

خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند، وعده داده است که قطعاً خلیفه زمین را به آنان خواهد داد، همان گونه که خلیفه را به پیشینیانشان داد. و برای آنان دین و دینی که آنان را خشنود سازد برپا می دارد. و ترس آنها را به امنیت و آرامش تبدیل می کند [به‌گونه‌اى] آنها فقط من را می پرستند و با من همراهی نمی کنند و کسانی که بعد از آن ایمان نمی آورند تبهکارند. وی با بیان اینکه این وعده محقق الهی و با توجه به کلام حق است که می فرماید: نِنَّ اللّهَ لاَ یُخْلِفُ الْمِیعادَ همانا خداوند خلف وعده نمی کند.

وی افزود: این امر مسلم است و شکی نیست که خلافت به مؤمنان و نیکوکاران خواهد رسید. آخرالزمان مانند گلوله ای از آتش در دست است که به راحتی نمی توان آن را نگه داشت و تنها کسانی که در دین ثابت قدم هستند می توانند ایمان و ایمان خود را حفظ کنند.

دستار گفت: در این عصر و دوران آخرالزمانی، اسباب کشمکش، مجادله و ستیز با ایمان زیاد شده است. روایات آخرالزمانی و مهادویی نشان می دهد که انسان در دوره آخرالزمان با ایمان از خانه خارج شد و بدون ایمان به خانه بازگشت. او هم وارد شد. آدم با ایمان وارد خانه می شود و شبانه روز ایمانش را از دست می دهد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز خاطرنشان کرد: ایمان به مردم تکه تکه می شود، تبدیل به پازل می شود. ممکن است برای برخی افراد ایمان با دریا باشد، اما عمق وجود نداشته باشد. این ماهیت ایمان های مجازی و دانش مجازی است. سوال این است که معارف مهدوی و اهل بیت تا چه حد در دسترس ماست؟ و چقدر از آموزه های صحیح و ناب استفاده و بهره می بریم و به ایمان خود عمق می دهیم؟ باش و آماده باش 1- رهبر 2- مکتب 3- اصحاب 4 آمادگي عمومي عالم بايد تشنه ظهور منجي باشد تا ظهور اتفاق بيفتد و مردم جهان برايشان منجي بخواهند. به نظر می رسد.

وی در ادامه تفسیر این آیه نورانی گفت: خداوند متعال وعده داده است که مسلمانان پس از تحمل سختی ها و سختی ها و استقامت بر ایمان راسخ و انجام عمل صالح، ترس و ناامنی آنان به امنیت و آرامش تبدیل می شود و همانطور که ذکر شد این یک وعده محقق الهی این است که خلافت در روی زمین به مؤمنان برسد و این امر با ظهور حجت حق و صاحب عصر و زمان و امر محقق خواهد شد. الله الموسوی خمینی بار دیگر موضوع معنویت را مطرح کرد. قاعده ای را بر اساس دین مطرح کرد. او ایدئولوژی مبتنی بر نظام ولایت فقیه را مطرح می کند. یعنی آماده ساختن دنیا برای ظهور امام زمان (علیه السلام) برای این امام سعی شد.

دیستار افزود: در عبادت جامعه کبیری در عبادت جامعه می خوانیم: بیکل الله و بیکل و بیکل از ینزل السوک و بیمزل الخایی، المعک المعزا و او. ایمان، و خدافی او، و یکی، “Godf? [عالم وجود را] با تو آغاز شد و با تو به پایان رسید و به واسطه تو باران می بارد و به خاطر تو آسمان از زمین فرو می ریزد. [جز به اذن او] استمرار می بخشد و به وسیله تو غم و اندوه را از بین می برد و مشکلات را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وجود یا خلافت خداوند یا همه خیر و رحمتی که به دنیا سرازیر می شود مدیون پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار است. جهان هستی برای این بزرگواران آفریده شده است. زیرا اگر نبودند خداوند آسمان ها و مانند آن را نمی آفرید. “کتک خوردم”؛ یعنی دولت و حکومت ائمه (علیهم السلام) آخرین حالت و حکومت الهی است یا به این معناست که حکومت و حکومت از آن ایشان است یا اینکه چون عالم با وجود مقدس ایشان شروع شده به مقدسات ایشان ختم می شود. وجود داشتن.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید