مهدویت باید در جامعه ما حاکم شود/ خوزستان رتبه اول سهم زائر در کل کشور را دارد

وی افزود: به فرموده رهبر انقلاب اربعین زیربنای تمدن بزرگ اسلامی است. تأثیرات جامعه از نظر اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می تواند زیربنای آن باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: مهمترین شاخص تمدن نوین اسلامی، شاخص ایمان و در اوج آن توحید در ابعاد مختلف آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: در قرآن کریم آمده است که همه پیامبران به توحید، خداپرستی و دوری از طاغوت دعوت کردند. سیدالشهدا (م.ن) مظهر این بندگی و دوری از ظالمان است.

وی ادامه داد: سخنان امام، سیره، شهادت و اسارت اهل بیت(ع) جلوه های این بندگی است. بنابراین توحید و نفی شرک در عبادت اربعین بسیار مهم است.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: شعار هیهات مناله برای کل ماجراست. ما در عبادت اربعین می گوییم که امام حسین (ع) خون خود را در راه خدا داد تا بندگان خدا را از غافلگیری نجات دهد و به ما علم بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: ارزش شهادت در زیارت اربعین باید در جامعه ما جا بیفتد. سکولاریسم به معنای دنیاپرستی در جامعه مهدوی و اسلامی وجود ندارد، بلکه ارزش های اسلامی در آن حاکم است و یکی از مهم ترین ارزش ها شهادت است.

وی ادامه داد: در جامعه مهدوی تعصب قومی، مرزی و جغرافیایی وجود ندارد. ما امروز این را به زیبایی در عراق می بینیم. مردم و مسئولان عراقی با عزت از مردم و زائران استقبال می کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: برای آنها فرقی نمی کند که نمازگزاران چه ملیت و زبانی داشته باشند، مهم این است که مداح ابی عبدالله (ع) باشند. همه در خدمت محور حضرت اباعبدالله(ع) هستند و این نشانه بزرگی از تمدن بزرگ اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تاکید بر اینکه اربعین به معنای اجرای صحیح جهاد است، گفت: اربعین مانع از تحریف دشمن می شود. پس از عاشورا، بنی امیه چهار مسجد ساختند و قصد مبارزه با دین را داشتند.

وی ادامه داد: امروز دشمن بیشتر فضای تبلیغاتی را در اختیار گرفته و اخبار جعلی را سریع و گسترده منتشر می کند. اربعین در مقابل این تحریفات ایستاده است.

خطیب نماز جمعه اهواز در خطبه دوم نماز همچنین به ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سیاست ها در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، سیاست خارجی، امنیت، دفاع و عدالت و این حقی است که به سران سه قوه ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: شورای اسلامی قطعا برنامه هفتم را به عنوان راهنما تعریف خواهد کرد. خوزستان از نظر صنعت، کشاورزی و منابع عظیم نفت و گاز و رودخانه های خوزستان در برنامه هفتم سهم بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان نیز باید در حوزه فناوری و آموزش بسیار فعال باشند. امکان ندارد کشاورزی ما سنتی بماند. منابع آب و بارندگی محدود است. نماینده ولی فقیه در استان بارها تاکید کرده است که کشاورزی باید مدرن باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به 26 شهریور سالروز کشتار مردم فلسطین گفت: قبل از تأسیس رژیم حزب الله، صهیونیست ها هر زمان که می خواستند می توانستند وارد لبنان شوند اما اکنون آنها جرات انجام این کار را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: در مقطعی که وارد لبنان شدند بیش از 3500 نفر را کشتند و این یکی از جنایاتی است که صهیونیست ها برنامه ریزی و حمایت می کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در 31 شهریور گفت: دفاع مقدس دوران طلایی تاریخ کشور ماست که علاوه بر آسیب هایی که دیدیم و جوانانی که دادیم دوران گرانبهایی بود. شهادت و ایثار ارزشهای حاکم بر جامعه بود. شهدا و خانواده هایشان محترم و با وقار بودند. در این دوره طرف مقابل ما صدام و بعثی ها نبودند. اینها اعداد نبودند طرف مقابل ما تمام دنیای استکبار بود، اما مردم ما ایستادند و به پیروزی بزرگی دست یافتند.

خطیب نماز جمعه اهواز با تاکید بر اینکه این ارزش ها باید در جامعه احیا شود، تصریح کرد: اگر ارزش های معنوی دوران دفاع مقدس بر جامعه ما حاکم بود، شاهد رسوایی هایی مانند اختلاس و حادثه متروپل نبودیم. این ارزش ها کم رنگ شد و سکولاریسم جای این ارزش ها را گرفت که ما با چنین فجایعی مواجه شدیم. رزمندگان دوران پاسداشت این ارزش ها را منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از هفته آینده گفت: مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه ارکان اصلی جامعه هستند اما متاسفانه نتوانستیم کرامت معلم و استاد را در جامعه در جامعه رقم بزنیم. شرایط اجتماعی و رفاه.

وی ادامه داد: جایگاه معلم بسیار بالاتر از آن چیزی است که اکنون در جامعه می بینیم. این گروه با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه است. تنها دغدغه معلم باید دانش آموزان باشد. در جامعه ای که معلم نگران شغل دوم است، چگونه می توان انتظار تغییر داشت؟

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: بخشی از این مشکلات به کلان سیاست و برخی دیگر به استان خوزستان برمی گردد. انتظار ما از مسئولان آموزش و پرورش این است که رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کل کشور بالاتر باشد. این رتبه مطلوب نیست. دستگاه های مختلف قوه مجریه نباید از سهمی که قانوناً می توانند برای آموزش و پرورش بگذارند دریغ نکنند.

وی افزود: با وجود شرکت های ثروتمند در خوزستان نباید دانشجوی انصراف از تحصیل داشته باشیم و متاسفانه چنین دانشجویانی داریم و کم نیستند. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: از رئیس جمهور تقدیم می کنم. از ابتدای دولت از سفرهای روستایی خود به خوزستان نهایت استفاده را می کرد. رئیس جمهور برای نخستین بار دستور پرداخت 6 هزار میلیارد تومان به شهرداری های خوزستان را صادر کرد. هزار میلیارد تومان مربوط به شهرداری اهواز است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تاکید بر اینکه این هزینه ها باید به درستی هزینه شود، تصریح کرد: شرمنده هستم که پروژه میدان دانشگاه چندین سال طول می کشد و برای مردم سخت می شود. چنین پروژه های طولانی مردم را رنج می برد.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: اگر این طرح ها در استان های دیگر بود اینقدر طول می کشید؟ پروژه میدان چهارشیر باید چند سال طول بکشد؟ این مثل مردم اهواز نیست. افرادی که در جنگ تحمیلی با دشمن روبرو شدند. دستگاه ها وظایف خود را انجام می دهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در تمامی ادوار دولت ها خدمات بسیار خوبی در حوزه اربعین ارائه کرده اند، گفت: از مسئولان کشور، دولت و مسئولان استان که با جدیت و صمیمیت به این مراسم آمدند قدردانی می کنم. مربع. از مردم و موکب هایی که سنگ تمام گذاشتند تشکر می کنم. همدلی خوبی را در استان خوزستان دیدیم.

وی ادامه داد: این مژده را می دهم که سهم زائران خوزستان در کل کشور از نظر جمعیتی استان اول است و این نشان دهنده روحیه دینی و مذهبی مردم است. اربعین همه ما را دور هم جمع کرد و در همه برنامه هایمان به این همدلی نیاز داریم.

حسن زاده در پایان با اشاره به اینکه اربعین یک افتخار ملی و مذهبی است که زیبایی های بسیاری را به ما نشان داده است، تصریح کرد: برخی بدخواهان داخلی به تبعیت از دشمنان خارجی این زیبایی ها را رها می کنند اما دو روزی که مشکل ترافیک است. آنها افزایش یافته و به طور گسترده ای برای بازدیدکنندگان منعکس می شوند. فقط افراد بیمار می توانند این کار را انجام دهند. شکوه و حماسه را ببین و به عنوان یک مسلمان ایرانی به آن افتخار کن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید