ریشه های ناهنجاری ها در دوران کودکی است / رفتار نامناسب والدین در پرخاشگری کودکان مثر است

وی افزود: برای تربیت فرزند می توانید از تکنیک های مختلفی مانند غرغرو نکردن ، عدم توضیح همه س questionsالات ، نرم خوی در رفتار ، رفتار مiteدبانه ، پرهیز از تحقیر ، اجتناب از کنترل ، قدمی در کلمه و الگوی مهربانی استفاده کنید. که باید استفاده شود “در موقعیت مناسب استفاده می شود.

رفتار والدین بر فرزندان تأثیر مستقیم دارد

این کارشناس تربیت کودک گفت: کودکان در مواجهه با والدینی که در روابط خود شکایت می کنند ، تحقیر می کنند و رفتار نامناسبی دارند نیز ناامن ، پرخاشگر ، سرسخت و عصبانی می شوند ، بنابراین باید توجه داشت که بچه ها آینه رفتار والدین را در خود دوست دارند. به

این کارشناس اظهار می دارد که بازجویی منجر به شناخت صحیح کودک از محیط اطراف او ، شکل گیری منطق و عقلانیت او می شود. وی تاکید کرد: اگر والدین به سوال کودک به درستی پاسخ دهند ، کنجکاوی کودک نتیجه منفی نخواهد داشت ، به عنوان مثال ، هنگامی که کودک س questionsالاتی می پرسد که احتمالاً خطرناک است ؛ ما باید قوانین استفاده از این وسایل و نحوه استفاده از آنها را برای او توضیح دهیم.

هاشمی با بیان اینکه وظیفه والدین و اطرافیان کودک است که به س questionsالات کودک با دقت و حوصله پاسخ دهند ، اظهار داشت: وی ادامه داد: «کنجکاوی کودک دو فکر را در کودکان برمی انگیزد ، که یک فکر خلاق است. این بدان معناست که یکی می تواند تجزیه و تحلیل صحیح و نتیجه گیری از امکانات موجود را ارائه دهد ، و دیگری تفکر انتقادی است ، به این معنی که کودک باید بداند که طرح س questionsالات نشانه ضعف نیست.

وی افزود: “توسعه این دو نوع تفکر در کودکان باعث می شود که در آینده در شرایط نامناسب مانند پیشنهادات ناسالم قرار گیرند. بلافاصله موضوع و جنبه های مختلف پیشنهاد را در ذهن خود در نظر بگیرید و سپس تصمیم درست را بگیرید.

این کارشناس آموزش کودکان گفت: تقویت تفکر خلاق و انتقادی نیز باعث ارتقای مسئولیت رفتاری در کودکان می شود و می تواند از آسیب های اجتماعی آینده جلوگیری کند.

رعایت قوانین بازی تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت کودک دارد

هاشمی گفت: والدین باید از ناراحتی فرزندان خود در هنگام باخت در بازی قدردانی کنند ، زیرا هیچ کس دوست ندارد بازنده باشد ، بنابراین باید صادقانه با کودک در مورد جنبه های جالب بازی صحبت کرده و به او کمک کند تا از این مرحله عبور کند. همچنین زمان بازی فرزند خود را به خاطر بسپارید و بگویید هنوز می تواند برنده شود.

وی ادامه داد: کارشناسان کودکان معتقدند که پذیرش هر باخت در کنار هر پیروزی به کودک می آموزد بازیکن خوبی باشد و همیشه با احترام و ارزش به توانایی های خود نگاه کند و از همراه شدن با جمعیت نترسد.

این کارشناس گفت: تکلیف خانه وظیفه ای کوچک و تکراری برای والدین است که همیشه در خانه انجام می شود ، اما برای بسیاری از کودکان این کار بسیار دشوار و ناخوشایند است و معمولاً با بحث ها و مناظرات زیادی همراه است تا شما وظایفی را تعیین کنید. وی افزود: خانه کودک نباید دست کم گرفته شود و والدین باید مسئول وظایفی که به کودک محول می شود ، سن داشته باشند و انتظارات خود را از کودک به وضوح مشخص کنند.

این کارشناس تربیت کودک تأکید کرد: شما مهمترین الگوی فرزند خود هستید ، بنابراین اگر از چیزی می ترسید ، در اسرع وقت بر آن غلبه کنید ؛ به کودک خود بیاموزید که حتی پس از پذیرفتن چیزهایی که از مواجهه با آن می ترسد ، ممکن است همچنان احساس درماندگی کند.

هاشمی در پایان گفت: تربیت یک کودک شجاع قوانین و اصولی دارد و باید بدانید که ترس ها برای هر کودک متفاوت است و هر کودکی به چیزی متفاوت واکنش نشان می دهد ؛ مهمترین چیز برای تربیت یک کودک شجاع ، دانستن راه حل های هوشمندانه و اصولی برای مقابله با این ترس ها است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید