دوران کودکی؛ این یک فرصت طلایی برای تربیت فرزند / والدین برای تقلید است. یکی از دلایل مهم پرخاشگری


ساعت: 07:49
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834433

پرخاشگری و اجبار فرزندان یکی از مشکلات بزرگ خانواده هاست و الگو بودن والدین پرخاشگر یکی از دلایل مهم این مشکل است.

خشونت علیه کودکان گاه از سوی والدین و گاه از سوی دیگران صورت می گیرد و آینه کودک و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر کودک در خانواده ای آرام بزرگ شود در آینده آرامش و آرامش را برای جامعه و فرزندانش به ارمغان می آورد، اما اگر در خانواده ای پر تنش و خشونت بزرگ شود همان الگوهای رفتاری را برای فرزندانش دنبال می کند. در آینده. استفاده می شود و می تواند در رفتارهای پرخطر در جامعه مشارکت داشته باشد.

با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی حسن زاده، کارشناس مسائل فرهنگی درباره علت وقوع خشونت علیه کودکان و تاثیر آن بر کودکان و آینده آنها و نحوه کنترل خشم گفت و گو کرده ایم.

تربیت فرزند یکی از مسائل اساسی و اساسی اسلام است

این کارشناس گفت: تربیت فرزند یکی از مواردی است که در داستان ها بسیار به آن اشاره می شود و توجه به این نکات و توصیه ها در تربیت و آینده اجتماعی کودکان تاثیر بسزایی دارد.

وی تربیت فرزند را یکی از مسائل اصلی و اساسی اسلام عنوان کرد و گفت: نام نیکو به فرزند یکی از نکاتی است که خانواده ها باید به آن توجه کنند چرا که فرزندان در جوانی نام های بی معنی دارند. و گاهی مضحک و منزوی است و این باعث شده است که برخی به دلیل سبک بودن از بیان نام واقعی خود اجتناب کنند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه تربیت فرزندان باید از دوران کودکی شروع شود، افزود: دوران کودکی و کودکی کودکان درست مانند مزرعه ای است که در آن آنچه را که والدینشان می کارند برداشت می کنند، بنابراین والدین باید مراقب رفتار خود باشند، اقدامات شما در خانواده باشید. زیرا کودکان رفتار خود را تکرار خواهند کرد.

وی با تاکید بر تعادل محبت به فرزندان افزود: افراط و تفریط در هر کاری مضر است. والدین باید بدانند که محبت بیش از حد باعث آزار و اذیت فرزندان می شود و آثار جبران ناپذیری در تربیت آنها می گذارد که به سرعت از آن رنج می برند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با یادآوری اینکه آموزش قرآن و نماز فرزندان در تربیت صحیح فرزندان تأثیر بسزایی دارد، یادآور شد: وقتی کودکان قرآن و نماز را یاد می گیرند، خود به خود در مسیر تربیت صحیح اسلامی قرار می گیرند. ، باید از بدی ها و اعمالی که مورد اتهام دین و جامعه است که همگی نیازمند تشویق والدین است دوری کنند.

حسن زاده ادامه داد: پرخاشگری والدین به کودک نتیجه عکس دارد. ممکن است کودک در این زمان از ترس به حرف والدین گوش دهد، اما پس از مدتی پرخاشگری به کودک نه تنها او را به مقابله با والدین خود وادار می کند، بلکه به دلیل داشتن فرزند، آثار روانی بدی نیز به همراه دارد.

فقدان مهارت های فرزندپروری، عامل خشونت و پرخاشگری است

مهسا کریمی روانشناس با بیان اینکه پرخاشگری و خشونت علیه کودکان معضلی است که توسط قشر اجتماعی به رسمیت شناخته نمی شود، افزود: این عامل در حال رشد است و در فقدان مهارت های فرزندپروری خود را نشان می دهد و آینده کودک و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. . “.

وی افزود: والدینی که برای تربیت فرزندان خود با خشونت، پرخاشگری کلامی و عملی رفتار می کنند، باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برای فرزند خود می شوند.

این روانشناس ادامه داد: اگر فرزندتان به دلیل پرخاشگری به سایر کودکان آسیب می زند، باید با او صحبت کنید و به او بگویید که این رفتار مناسب نیست، باید کاملاً آرام باشید. .

وی گفت: به فرزندتان نشان دهید که به هیچ وجه تحمل اجبار را نخواهد داشت و اگر دوباره تکرار شود، او را از برخی امتیازات محروم خواهید کرد.

کریمی تاکید کرد: باید به فرزند خود آموزش دهید که در شرایط پرتنش و در برقراری ارتباط با افرادی که با آنها موافق نیست، با آرامش و بدون خشونت مشکل را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید