کم تحرکی کودکان به این دلیل است که کودک از رفتار والدین تقلید می کند


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812364

دبیر انجمن ورزش های مردمی استان کوم با اشاره به عوامل روانی در کم تحرکی کودکان گفت: کم تحرکی در کودکان به این دلیل است که کودک از رفتار والدین، خواهر و برادر بزرگتر و مربیان تقلید می کند. رفتار کودکان با تماشای عملکرد بزرگسالان باعث کم تحرکی کودکان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام دکتر رسول حسن یزدی، مدرس دانشگاه و دبیر انجمن ورزش مردمی استان کوم در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با اشاره به اهمیت ورزش همگانی برای سلامت جامعه گفت: کارشناسان و محققان به ویژه مردم به این نتیجه رسیده اند جامعه ورزش تأثیر مستقیمی بر سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری دارد. اگر ورزش همگانی برای افراد جامعه به طور جدی پرورش داده شود، جایگاه این امر در بین مردم مشخص و سلامت جامعه تضمین می شود.
دبیر انجمن مردمی ورزش استان کوم با اشاره به الگوسازی برای توسعه ورزش برای حذف زنان سرگردان گفت: الگوسازی یک روش اسلامی است که می توان از آن برای ارتقای ورزش در جامعه استفاده کرد. به عنوان مثال نشان دادن یک زن خانه دار با فرزندی که با ورزش بر مشکلات جسمی خود غلبه کرده است در تلویزیون و برنامه های خبری می تواند زنان را به ورزش تشویق کند.
وی ادامه داد: وقتی زنان متقاعد شدند که ورزش باعث سلامت جسمی و روحی آنها می شود، آنها هم می توانند با کمترین تجهیزات و ورزش های ساده مانند پیاده روی و کوهنوردی و حتی تمرینات ساده و همین سلامتی و شادابی در خانه ورزش کنند. «مشاهده می شود که با تزریق این نشاط به خانواده، جامعه شادتر و شادتری خواهیم داشت.
دکتر حسن یزدی با اشاره به عوامل روانی در کم تحرکی کودکان گفت: کم تحرکی در کودکان به این دلیل است که کودک از رفتار والدین، خواهر و برادر بزرگتر، مربیان و معلمان تقلید می کند. کودکان در جامعه کمتر فعال می شوند.
وی گفت: وقتی مشکلات کم ورزش در جامعه ما کاملا مشهود است، بچه ها ورزش را به درستی درک نمی کنند و فقط کمبود تحرک را می بینند و تصورش از سبک زندگی یکسان می شود و جذب ورزش و زندگی نمی شود. ” همینطور که هست
دبیر انجمن ورزش های مردمی استان کوم با اشاره به شرایط کنونی جامعه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در خصوص شرایط الکترونیکی مانند تبلت، موبایل و لپ تاپ، این امکانات دائما مردم را به فضایی غیر پویا و ساکن دعوت می کند. . ; همه این عوامل منجر به سبک زندگی کودک محور در یک محیط غیرفعال و کم تحرک می شود. بنابراین اگر والدین و بزرگسالان مجبور به تمرین شوند، با الگوبرداری از آنها کودک جذب ورزش و تحرک می شود و این کم تحرکی کاهش می یابد.
دکتر حسن یزدی با اشاره به نقش موثر مسئولان در ترویج ورزش همگانی در جامعه گفت: مسابقات قهرمانی نقش مسئولان را ایفا می کنند و راهبردها، راهکارها و مشوق های خود را اعلام می کنند و حتی در صورت لزوم تذکراتی به مسئولان می دهند. در بحث ورزش همگانی هم حرف هایی زد و حرف هایی زد.
وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در بین متولیان جامعه گفت: اراده قوی در بین مسئولان برای ترویج ورزش همگانی وجود دارد، یعنی اینکه چقدر وقت و اهمیت مسئولان ورزش همگانی در طول برنامه ها و بین خانواده و کارکنانشان است. بدهند، زیرا میزان توجه مدیران به ورزش مردمی، مدیران ورزشی را ارزیابی می کنند و قول و اقدام این مدیر را برای گسترش ورزش در جامعه نشان می دهند.
دبیر انجمن مردمی ورزش استان کوم با تاکید بر اینکه مدیران باید در ورزش الگوی جامعه باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی از اهمیت ورزش و توسعه ورزش در جامعه صحبت می کنند مردم را می بینند. ، گردشگری و ورزش از این قبیل، کوشا هستند و مدام انجام می دهند و این نشان از ثبات در گفتار و کردار دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه مدرن با وجود فراهم شدن زیرساخت ها و عوامل توسعه ورزش، در حالی که مدیران ورزشی علاقه ای به ورزش ندارند، مردم با الگوبرداری از این مدیران و توسعه به ورزش روی نمی آورند. ورزش در جامعه به طور جدی و موثر اتفاق نخواهد افتاد.»
دکتر حسن یزدی خاطرنشان کرد: کارکنان در جایگاه خود باید نقش موثر خود را ایفا کنند که متاسفانه انجام نداده اند از وزرا و نمایندگان مجلس گرفته تا کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و مدیران کل ورزش و جوانان که متاسفانه انجام نمی شود. وظایف خود را به درستی
وی گفت: به عنوان مثال شهرداری ها در ایجاد زیرساخت ها بسیار موثر هستند اما در استان کوم شاهد این موارد نیستیم یا در بحث ادارات مرتبط مانند اداره کل ورزش و جوانان متاسفانه بیشتر شاهد فعالیت ها و فعالیت های نمادین هستیم. که رنگ و فعالیت تبلیغاتی بیشتری دارند.» ما بیشتر برای حفظ جایگاه و مسئولیت مدیران هستیم و بیشتر در روابط تیمی فعال هستیم و به نام ورزش همگانی و به نفع مردم کار می کنیم، در غیر این صورت شاهد کار جدی و جدی نیستیم. تاثیر ماندگار بر ورزش همگانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید