والدین الگوی عملی برای انتقال عناصر مذهبی به کودکان/نیاز به غرفه‌گذاری کودکان در مراسم عزاداری


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886511

سامیه محمودی کن گفت: فرزندان از والدین خود الگو می گیرند و وقتی والدین فعالانه در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کنند، فرزندان نیز تشویق می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامیه محمودی کن کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: محیط زیست نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان ایفا می کند چرا که بخشی از آموزش به صورت مستقیم به کودکان در مدارس داده می شود و قسمت مهمتر غیرمستقیم است. آموزش شامل آموزش عملی یا تقلید از محیط اطراف، رسانه ها، آیین ها و مراسم محلی است.


وی ادامه داد: اگر می خواهیم فرزندان نسل حسینی را تربیت کنیم باید به آنها معرفت و گرایش به دین و گرایش دینی بدهیم و از کودکی آگاهی آنها را نسبت به مسائل دینی بالا ببریم.


محمودی کن افزود: مساجد و جماعات مکان های مناسبی برای تامین تغذیه فکری و معنوی کودکان و نوجوانان هستند و والدین می توانند با حضور در این مراسم، آنها را به صورت عملی با این مولفه های تربیتی آشنا کنند..


این کارشناس تصریح کرد: مراسم مذهبی پتانسیل بالایی برای تربیت فرزندان دارد و برگزاری هوشمندانه این مراسم می تواند ظرفیتی ایده آل برای تربیت نسل حسینی باشد..


وی بیان کرد: فرزندان مستقیماً از والدین خود الگوبرداری می کنند و زمانی که والدین در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور فعال دارند، فرزندان از آنها تقلید کرده و در مجالس حسینی شرکت می کنند..


محمودی کن افزود: در زمان ورود به ماه محرم با گذاشتن پرچم سیاه بر در و دیوار خانه، کودک را با ماه عزای امام حسین (ع) آشنا کنید.


این کارشناس با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) مملو از آموزه های تربیتی است، ادامه داد: مادران باید با این آموزه ها آشنا شده و در تربیت نسل حسینی به کار گیرند..


وی گفت: مساجد و تشکل ها نیز در ماه محرم در کنار مراسم عزاداری امام حسین (ع) غرفه کودک داشته باشند..


محمودی کن در پایان خاطرنشان کرد: غذای فکری ماه محرم باید توسط مساجد و هیئت ها تامین شود وگرنه دشمن با جنگ روایات این موضوع را به دست می گیرد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید