ماجرای پخش نکردن مراسم عزاداری هیئت مذهبی بعث از تلویزیون یزد چه بود؟


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888674

در پی مطالب مطرح شده در خصوص دو هیئت مذهبی در یزد، عنوان شد؛

ناهلبند سخنگوی هیئت بعثه گفت: با اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و رسانه های استان مشکلی نداریم و دلیل پخش نشدن عزاداری هیئت بعثه به هیچ وجه سیاسی نیست. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین نخل بند در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: بدون شک هر هیئت مذهبی باید در چارچوب تاریخی و دینی صحیح و در مسیر درست حرکت کند و هم مبلغان و هم روحانیون هیئت ها باید خود را ارائه دهند. محتوا بر اساس کتب و اسناد تاریخی

وی افزود: برهمین اساس از ابتدا تا کنون همکاری شایسته ای با اداره کل تبلیغات استان یزد و صدا و سیمای مرکز استان داشته ایم.

نهل بند ادامه داد: در سال 1388 در هیئت بعثه نوحه خواندم اما امسال آن نوحه را نخواندم و مداح دیگری آن نوحه را اجرا کرد و آن نوحه دقیقاً سخنان ناحیه مقدسه امام زمان (عج) است. ).

وی تصریح کرد: جلسه ای با خجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد داشتیم که در مورد این شکایت بحث و تبادل نظر شد و نکته مهم این بود که امام حسین(ع) خود برای آزادی اندیشه قیام کردند اما همه باید برای تماشای آزادی.شما باید آگاه باشید و آزاد باشید و ما با بی بند و باری مخالفیم.

مدی سرایی هیئت یزد تصریح کرد: هیچ کدام از این موضوعات موضوعی نیست که اداره کل تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی، صدا و سیما و مردم داغدار در آن تردید داشته باشند، اما دنیای کفر و استکبار این روزها پر از حیله و نیرنگ است. ترفندی است و هر حرکتی را به نفع خود و بر اساس اهداف خود تفسیر می کند، پس باید بیشتر و بهتر به این مسائل رسیدگی کنیم.

نهل بند ادامه داد: دنیای تشیع امروز در توهم استعمارگران است و استعمارگران هر آسیبی که از دستشان بر بیاید به پیکره اسلام به ویژه تشیع می زنند.

وی با اشاره به اینکه سال ها تلاش ما بر این بوده است که هنجارهای سیاسی و مذهبی در هیئت بعث به سمت ناهنجاری پیش نرود، تصریح کرد: اکنون برخلاف آنچه در رسانه های خارجی مطرح شد، هیچ یک نه با رادیو و نه با سازمان مشکل داشتیم، تبلیغات اسلامی نداشتیم و تنها مشکل این بود که هیئت فهادان به دلیل مغایرت با صدا و سیما از پخش زنده کنار گذاشته شد و به دلیل مشکلاتی که وجود داشت اجازه ضبط برنامه را نداشتند. عدم تطابق زیرا پخش زنده مستلزم تمهیدات لازم است.

نهل بند ادامه داد: از آنجایی که هیئت بعثه سال ها با هیئت فهادان رفاقت داشت، ما نیز از پخش زنده مراسم خود انصراف دادیم.

وی تاکید کرد: این حادثه حداقل اعتراض ناخوشایند هیچ یک از هیئت ها نیست و مردم و سایر هیئت ها نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه در پرتو عنایات ائمه عطار(ع)، عزاداران واقعی سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید