دشمن به دنبال دور کردن هیئت های مذهبی از عزاداری در سطح اهل بیت(ع) است/ مداحی عرصه خودنمایی نیست

ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791840

صابر با بیان اینکه مداحی اهل بیت(ع) عرصه رجزخوانی نیست، گفت: اراده و سیاست دشمن عزاداری ناسالم است تا شیرینی دین را از زندگی مردم بزداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن صابر، رئیس سازمان بسیج استان خراسان رضوی درباره آسیب ها و تهدیدات مداحی به صبحتوس گفت: منفی بافی خواهد داشت.

وی افزود: اسلام به عنوان دینی جامع، پویا و فراگیر نسل به نسل مقاوم است و با قدرت، سلامت و جامعیت اسلام توانسته زندگی انسان ها را در همه عرصه ها اداره کند که یکی از آنها دینی است. “این خیلی مهم است.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی با بیان اینکه الگوی ما در عرصه دین، رفتار و کردار اهل بیت(ع) همراه با فرمایشات علما و بزرگان دین است، گفت: به این امر رسیده است. نسل فعلی

وی افزود: در همه زمان‌ها عده‌ای به دین آسیب رسانده‌اند؛ مثلاً در تاریخ معاصر شاهدیم که استکبار جهانی مداحی انگلیس برای ایجاد دشمنی بین مسلمانان دست به اقدامات تفرقه‌انگیز زده است.

صابر با اشاره به اینکه دشمنان تریبون ها و اقدامات ویژه ای را تحریک کردند که جریانات انحرافی و مطرود را وارد فضای دینی کشور کرد، خاطرنشان کرد: علما همواره هوشیار بوده و با متولیان امر، مبلغان و عرضه کنندگان ادیان باطل برخورد جدی و خوبی داشته اند. مردم

وی افزود: با توجه به اینکه عرصه مداحی و تجلیل از دین، حوزه نفوذ در بین مردم است و مداحان به عنوان شخصیت های برجسته دینی از محبوبیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده اند، دشمن نیز در این راستا برنامه ریزی قوی داشته است.

رئیس سازمان بسیج نمازگزاران خراسان رضوی گفت: دشمن از مجرای دینی و از طریق مداحان، روحانیون و هیئت های مذهبی به دنبال ضربه زدن و آسیب رساندن به دین مبین اسلام است. بسیاری وجود دارد.

وی افزود: دشمن می داند که مداحان دینی در حال ترویج گفتمان انقلاب اسلامی هستند بنابراین در حوزه مداحی و در جهت آسیب رساندن به افکار عمومی با رسانه ها و تبلیغات زیادی مواجه هستند.

صابر با بیان اینکه اگر از هیئات مذهبی سنتی فاصله بگیریم و از شیوه مطلوب عزاداری و در سطح اهل بیت(ع) دور شویم، عملاً در مسیر اراده دشمن حرکت می کنیم، گفت: هیچ کجا تاریخ اسلام و ردی از این عزاداری ها.

وی با تاکید بر اینکه دشمن قصد دارد با عزاداری های ناسالم شیرینی دین را از زندگی مردم بزداید، افزود: میدان روشنگری باشید، بر جلسات اهل بیت(ع) نظارت جدی داشته باشید و هر جا که جلسات ناسالم برگزار می شود باید برخورد جدی صورت گیرد. اتفاق افتادن.

رئیس سازمان بسیج استان خراسان رضوی در این مراسم تقدیر کرد: جوانان باید در قالب و محتوای عزاداری جانبازان و کسانی که در این راه دینی تجربیات ارزنده ای دارند به این عرصه نگاه کنند و از روش و منش اساتید بزرگوار پیروی کنند. در این زمینه.”

وی با اشاره به اینکه مداحی هایی که استاد ندارند و مجاور منبر وعظ و خطبه نیستند آسیب می بینند و باعث اجتهاد نادرست در برخی امور می شود، افزود: بایت حسین (ع) و مداحی اهل عنه را دارم. ) این خودنمایی نیست و مردم نباید خود را از طریق این وسیله مطرح کنند و اگر اخلاص و توجه به اهل بیت(ع) در جلسات مذهبی وجود داشته باشد این مهم می شود.

صابر گفت: دستگاه های نظارتی فرهنگی اعم از مساجد، سازمان تبلیغات، کانون ستایش و ارشاد با وظایف نظارتی همراه هستند و باید نسبت به رسیدگی به تخلفات اقدام شود. گاهی نیاز به نگرش منفی از سوی نهادهای مسئول احساس می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید