سپاه در همه عرصه ها پیشگام است/ انقلاب اسلامی راه اهل بیت و استکبار ستیزی است


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814120

فرحبخش گفت: بعد از دفاع مقدس با حضور سپاه و بسیج در عرصه های مختلف از جمله بازسازی مناطق جنگ زده موفق بوده ایم. تاکنون هر جا که به این نیروها نیاز داشته ایم حضور داشته اند و با تمام وجود در خط مقدم بوده اند. چون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در همه زمان ها پیشگام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن رضا فرحبخش امام جمعه زهان در گفتگو با هوارستان با تبریک عید سعید فطر به مناسبت پیشرفت تفکر انقلابی و بسیجی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و سپس تشکیل سپاه پاسداران توسط امام خمینی (ره) با گسترش تفکر بسیجی و سپاهی، شاهد تحولات مختلفی در عرصه های مختلف بوده ایم.

وی افزود: با حضور نیروهای سپاه در مناطق مختلف به ویژه در روستاهای کردستان، خوزستان و دیگر مناطقی که دشمن اهداف خود را دنبال می کرد، شاهد موفقیت های بی نظیری بوده ایم. سپس در دوران دفاع مقدس با رشادت های بی بدیل سربازان وطن و نیروهای حاضر در کف بسیج و سپاه عملیات های گسترده ای انجام شد و پیشرفت های زیادی داشتیم.

امام جمعه زهان بیان می کند: حتی در زمان جنگ و زمانی که دشمن در حال پیشروی از جهات دیگر و بمباران شهرهای ایران و شلیک موشک بود، از آن زمان و در سال 1365 بحث تولید موشک آغاز و شروع شد. و نه تنها با ما برخورد نکردیم. همه مشکلات جدی تا پایان دفاع مقدس وجود داشت، اما ما نیز به برکت ابتکارات و پیشرفت نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه، این جنگ را روز به روز با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

فرحبخش گفت: بعد از دفاع مقدس با حضور سپاه و بسیج در عرصه های مختلف از جمله بازسازی مناطق جنگ زده مشکلات بزرگ و موفقی داشتیم. تاکنون هر جا که به این نیروها نیاز داشته ایم حضور داشته اند و با تمام وجود در خط مقدم بوده اند. چرا که سردار دلها حاج حاجسم سلیمانی در هر زمینه ای پیشگام بود، در حالی که می توانست مانند سایر کارکنان و مدیران، فعالیت خود را به ساعات کار و پشت میز نشینی محدود کند. اما تفکر بسیجی و لشکریان باعث شده بود که او در هر کجا و در هر کشوری که می‌دانست می‌تواند مؤثر باشد، به عنوان یک سرباز در روستا حضور داشته باشد و تا آخرین لحظه به وظیفه خود عمل کند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم فرماندهان، پیشکسوتان و پاسداران سرافراز کشور و الگو قرار دادن آنها، گفت: باید به عنوان الگوی جامعه و نسل جوان معرفی شوند.

امام جمعه زهان با اشاره به رویدادهای مختلف کشور گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده و از مدیران غرفه ها، اهالی فرهنگ و رسانه ها خواسته اند دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی را در سطوح مختلف جامعه تبیین کنند، چرا که تا دستاوردهای بزرگ نظام تبیین نشود، دشمن کار خود را می کند و جای شهید و جلاد را می گیرد.

وی افزود: این تبیین دستاوردها و پیشرفت ها باید به زیبایی و با زبان هنر تبیین شود تا نسل جوان که انقلاب و حراست مقدس را درک نکرده اند بدانند دوران قبل و بعد از اسلام انقلاب اصلاً قابل قیاس نیست، «اما دشمن برای نادیده گرفتن موفقیت های نظام به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف و زیر سؤال بردن نقاط قوت است.

فرحبهش با اشاره به عید سعید فطر و روحیه استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم ائمه و اهل بیت(ع) گفت: طبق آیه آخر سوره فتح پیامبر و یارانش ویژگی های متفاوتی دارند که از جمله آنها می توان به آن اشاره کرد. در مقابل دشمنان قوی و مهربان و متواضع نسبت به مؤمنان هستند که البته در مورد اهل بیت (ع) نیز چنین است. امام حسین (ع) با روحیه شجاعت خود در مقابل ظلم ایستاد و با شهادتش مردم را در همه جا و همه جا تا روز قیامت بیدار کرد.

وی ادامه داد: هر امامی متناسب با شرایط زمانه خود در این راه خوب عمل کرده و این ظلم و ستم راه امام سجاد(ع) بوده است. او این بار توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

امام جمعه زهان گفت: اکنون انقلاب اسلامی ما در مسیر این بزرگواران و ائمه اطهار (ع) است و باید همواره این خط فکری را دنبال کنیم و در مقابل ظالمان ایستادگی کنیم. البته کافران و مستکبران قدرت را جز زبان نمی فهمند و باید با زبان آنها رفتار شود.

فرحبهش گفت: متأسفانه ذهنیت و تصویر روشنی از امام سجاد (ع) حتی در بین فرهیختگان و فرهیختگان وجود ندارد و مردم تنها چند روزی که در واقعه کربلا حضور داشتند، از امام سجاد (ع) اطلاع دارند، در حالی که امام سجاد (ع) زندگی بسیار زیادی داشته است. زمان مهم و سرنوشت ساز پس از واقعه عاشورا با بصیتی که خداوند به او داد، توانست اوضاع را کنترل کند تا حساسیت حکومت را برانگیزد تا دین دچار مشکل نشود و به مبارزه ادامه داد و به تربیت مردم خود پرداخت. دانش آموز تا بتواند به همه مردم خیانت شود، بر این اساس ما مدیون تعالیم و سیره امام سجاد هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید