اخلاق مداری و حسن خلق در جامعه الگوی امام موسی کاظم (ع) / اهل بیت است; آنها چراغ راه زندگی بشر در همه عرصه ها هستند


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811605

حجت الاسلام سید روح الله حسینی گفت: حضرت موسی بن جعفر (ع) نه تنها یک عالم و شخصیت مردمی است، بلکه ایشان مانند من دارای مقام الهی و انسانی هستند که در دین، عقیده، رفتار و عقاید ما زندگی می کنند. الگوی زندگی مسلمانان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید روح الحسینی; امام جمعه موقت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام با اشاره به ویژگی های اخلاقی ایشان و کشاندن مردم به شخصیت این امام بزرگوار. ، گفت: ما به امامانی که داریم ایمان داریم و معتقدیم که او دارای کامل ترین و کامل ترین صفات انسانی است و مظهر صفات الهی است; به این معنا که اخلاق و علم او اخلاق و علم الهی است، به همین دلیل در این بزرگواران کمال وجود دارد و مردم این کمال را دوست دارند و به همین دلیل جذب شخصیت این عزیزان خدا می شوند.

وی ادامه داد: امام موسی بن جعفر (علیه السلام) با توجه به اینکه مقام این امام و مقام امام را دارند و این صفات را به نحو احسن دارند، لذا مردم در محضر ایشان ارادت داشته اند و شخصیت ایشان جذب می شود.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به شهادت آن امام بزرگوار گفت: از سال 133 هجری قمری که بنی امیه غایب شدند و بنی عباس به قدرت رسیدند، اوضاع را چندان کنترل نکردند و فشار زیادی به امامان ما وارد نکردند. به جز منصور که امام صادق است، «او را به شهادت رساندند، اما بعد از منصور دو خلیفه بودند؛ مهدی و هادی عباسی بر حضرت موسی بن جعفر (ع) فشار نیاوردند، اما هارون از مخالفان قدرتمند بنی است. عباس و محیط جغرافیایی خلافت او بسیار وسیع است.

وی ادامه داد: زمانی که هارون کنترل اوضاع سیاسی را در دست گرفت، تمام افرادی را که احساس خطر می کرد، از بین برد. یکی از مهم ترین افرادی که از وجودش بیم داشت و از مقام خلافتش نگران بود، حضرت موسی بن جعفر (ع) بود. چون مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت، روز به روز در خطر بود و سالیان دراز آنها را با شکنجه های جسمی و روحی فراوان در زندان نگه داشت و سرانجام این خلیفه ظالم ظالم را مسموم کرد و در سال 183 به مدت 25 ماه رجب حضرت موسی بن را کشت. جعفر (علیه السلام).

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ادامه راه این امام بزرگوار و الگوگیری از سیره ایشان، اذعان داشت: ما حضرت موسی بن جعفر(ع) را عالم و مردمی نمی بینیم و من فردی دارم که مقام الهی و ما به فردی که در دین ما زندگی می کند و رفتار و اعتقادات عقیدتی خود را نگاه می کنیم.

وی بیان کرد: مهم ترین وظیفه ما این است که آنچه را که این بزرگواران به عنوان اعتقادات واقعی به ما داده اند، چه از لحاظ اخلاقی، چه از نظر رفتاری و چه از نظر اعتقادی، اخلاقی که در خانه، محل کار و محله از ما انتظار می رود، انجام دهیم. تربیت فرزند را رعایت کنید و عبادت خاص و پرمعنا و اخلاق نیکو داشته باشید، دین را با این خصوصیات دنبال کنید و به آنچه معتقدیم عمل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید