کاظم خشمگین از خصوصیات امام کاظم (ع) استحکام بنیان خانواده است.


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884459

فاطمه رستمی با بیان اینکه کاظم قائض از ویژگی های بارز امام کاظم (ع) بود، گفت: این خصلت به قدری در امام مشهود بود که مردم ایشان را به این صفت می شناختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه رستمی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه کاظم غیظ یکی از ویژگی های بارز امام کاظم (ع) بود، اظهار داشت: این خصلت به قدری در امام مشهود بود که افرادی را که می شناختند. او در آن مقام

وی ادامه داد: مومن واقعی در هنگام عصبانیت نیز باید در اعمال و کردار خشم خود را کنترل و فرو نشاند.

رستمی افزود: امام کاظم (علیه السلام) در بحرانی ترین مواقع بردبار و صبور بود و در زمان خفقان مردم را به دین مبین اسلام دعوت می کرد و کاظم از فحاشی ها عصبانی بود.

این کارشناس با بیان اینکه این صفت امام باید الگوی جوانان در زندگی مشترک باشد، تصریح کرد: ازدواج اساس تشکیل خانواده و دوران ازدواج شیرین ترین دوران زندگی است اما اوج اختلاف بین زوجین ظاهر می شود. در ابتدای زندگی مشترک که باید صبور بود و این مرحله را پشت سر گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در صدد تخریب جایگاه خانواده است، افزود: تنش ها در ابتدای زندگی بالاست، اما باید با صبر، تحمل و کنترل خشم این دوران را پشت سر بگذارند و به دوران گذار برسند.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: امام کاظم (علیه السلام) با تحمل 14 سال حبس، به یاران خود نشان داد که باید با استکبار مقابله کنند و نگذاشتند طاغیان بنیان اسلام و قرآن را هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید