تبیین مسئله امام و حاکمیت سیاسی; یکی از اهداف جهاد مستمر امام کاظم (ع) بود.


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811650

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت؛

امان الله علیمرادی گفت: از میان همه وقایع زندگی امام قاظم علیه السلام، یک سلسله مستمر از آغاز امام تا شهادت و این خط جهاد و مبارزه ائمه علیهم السلام که در دویست سال به طول می انجامد ادامه دارد. و پنجاه امام و به اشکال مختلف.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با تسلیت شهادت امام قاظم(ع) گفت: مسائل مربوط به ائمه(ع) به این معنا نیست که ربطی به مبارزه سیاسی و حکومتی ندارد؛ بلکه این امر باعث می شود که ائمه اطهار(ع) ربطی داشته باشند. امام هفتم شیعیان امامی مظلوم در مدینه بود که به زندان افتاد و سپس مسموم شد; مشکلات ائمه ما یک مبارزه طولانی و سازماندهی شده بود که با مردم زیاد و با شبکه ای منسجم در سراسر افق اسلام به راه انداختند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در زندگی امام موسی بن جعفر(ع) مشخص بود که چرا در بیانات و حرکات و کارهای روزمره خود سعی در نشان دادن این امر به دیگران داشته است.

فرمود: در منزل امام قاظم (علیه السلام) در اتاق مخصوصی نشسته بودند، مال عادی از حد معمول فاصله دارد; یعنی به تعبیر امروز ما می توان فهمید و می توان گفت لباس رزم; این لباس را موسی بن جعفر در آنجا گذاشته بود، آن را نپوشیدند; به عنوان یک چیز نمادین پس «و گاوصندوق آویزان» شمشیری را آویزان می کند، آن را یا از سقف یا از دیوار آویزان می کند. و مصحف و قرآن.

این مسئول گفت: در اتاق خلوت امام که جز یاران خاص امام به این اتاق دسترسی ندارد، نشانه های رزمنده مدرسه دیده می شود. شمشیری هست که نشان می دهد هدف جهاد است. لباس زمختی وجود دارد که نشان می دهد وسیله زندگی خشونت آمیز در جنگ و انقلاب است. و قرآن هست که نشان می دهد هدف این است، ما می خواهیم با این وسایل به حیات قرآن برسیم و این سختی ها را تحمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: در میان تمام اتفاقات زندگی امام قاظم(عج)، سریال مستمر از ابتدای امامت این بزرگوار تا لحظه شهادت و این خط جهاد و ادامه دارد. مبارزات ائمه) در دویست و پنجاه سال است. ادامه دارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف جهاد مستمر تصریح کرد: تبیین اسلام ناب محمدی و تفسیر صحیح قرآن و ارائه تصویری روشن از معارف اسلامی، تبیین مسئله امامت و سیاست. حاکمیت در جامعه اسلامی یکی از اهداف جهاد مستمر تشکیل جامعه اسلامی است.

وی در پایان به مطالب فوق اشاره کرد: آگاهی از هدف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و همه انبیا اقامه مشارکت و عدالت و عزل عندالله از صحنه حکومت و سپردن اداره زندگی است. به خلفا و بندگان صالح خدا .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید