کنترل خشم؛ این یکی از خصوصیات بازار امام هفتم/امام موسی کاظم (علیه السلام) بود که با دشمنان خود به نرمی رفتار می کرد.


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884436

قاسم صالحی گفت: امام موسی کاظم (علیه السلام) خشم خود را در مقابل دوستان و دشمنان به خوبی مهار می کرد و این امام همام مظهر ارزش های والای انسانی بود و داشتن روحیه پولادین در مقابل دشمن از ویژگی های بارز آن بود. امام همام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم صالحی استاد این رشته تخصصی و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به ویژگی های شخصیتی موسی بن جعفر (ع) ملقب به کاظم اظهار داشت: حلم و بردباری، سخاوت و گذشت، عبادت و خدمت است. از مهمترین خصوصیات امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (علیه السلام) است و به خاطر همین صفات، لقب «کاظم» به معنای زینت دهنده علم به خضوع را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) در برابر ناملایمات زمان بردبار بود، افزود: حلیم از ویژگی های مهم پیشوایان راستین است که بر اساس وظیفه الهی بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم داشتند. او با ملایمت رفتار می کرد و این گونه به آنها یاد می داد.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه او بخشنده ترین مردم زمان خود بوده است، تصریح کرد: بسیاری از منابع شیعه و سنی می گویند که وقتی اتفاقات ناگوار و ناخوشایندی برایش می افتد، با ارسال هدیه پاسخ می دهد و این اوج سخاوت است.


وی ادامه داد: امام کاظم (علیه السلام) دارای تفاسیر بود و در کرسیه تدریس می کرد و شاگردانی نخبه و نخبه پرورش می داد که باعث شد هارون الرشید و بزرگان بنی عباس به او بدبین شوند و مورد نفرت خلیفه وقت قرار گرفت و به زندان افتاد. .


حجت الاسلام صالحی گفت: اگر امام کرسی تدریس نداشت و به تفسیر قرآن مشغول نبود دلیلی برای زندانی شدن ایشان نبود و یکی از عواملی است که حساسیت را برانگیخت. از خلیفه شاگردی و تدریس و راستگویی و تفسیر آیات قرآن بر اساس آیات آن حضرت بود و امام را به زندان می انداخت.


وی افزود: به دلیل تواضع، بردباری، منش و اخلاق امام کاظم (علیه السلام) هر بار که وارد زندان می شدند، محیط بانان تحت تأثیر اخلاق، فضایل و شخصیت این حضرت قرار می گرفتند و به هارون الرشید نامه می نوشتند. ، که دلیلی برای زندانی نگه داشتن او وجود ندارد این مرد وجود ندارد.


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (علیه السلام) حتی با مخالفان خود به گونه ای برخورد می کرد که دل مخالفان را نرم می کرد و پس از مدتی طرفدار امام هفتم می شدند و صبر و شکیبایی ایشان یکی از ویژگی های اخلاقی اصلی است. و سخاوت و بخشش این امام همام ستودنی بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید