امام موسی کاظم (ع) الگوی واقعی صبر است


ساعت: 18:14
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811809

حجت الاسلام محمدعلی طاهری گفت: امام موسی کاظم (ع) الگوی کامل صبر است و می توان با الگوبرداری از ایشان در زندگی در برابر مصائب صبر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی طاهری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: پس از شهادت امام جعفر صادق (ع) امام موسی کاظم (ع) رهبری امت را که معاصر خلفای عباسی بود بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) 14 سال است که در زندان مورد شکنجه های بسیاری قرار گرفته اند که اسناد آن در تاریخ موجود است.

این کارشناس افزود: این امامزادگان بسیار رازدار و نیازمند بودند و در دوران اسارت بسیاری از اسرا را به اسلام دعوت کردند و لحظه ای از رسالت دینی خود غافل نشدند.

حجت‌الاسلام طاهری بیان می‌کند: در روایات بسیاری از عبادت‌های طولانی امام هفتم (ع) یاد شده است و زندانیان گمان می‌کردند آن حضرت مرده است و وقتی از بالای سر ایشان بالا می‌رفتند، ایشان را در حال نماز می‌بینند.

وی ادامه داد: امام هفتم با وجود شکنجه های فراوان هرگز خشمگین نشد و با مردم با عطوفت و مهربانی رفتار کرد.

این کارشناس با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) الگوی صبر و استقامت در مبارزه سیاسی از این زندان به زندان دیگر است، گفت: امام حسین (ع) در راه مبارزه سیاسی و سیاسی از این حیث الگوی صبر و استقامت است.

حجت الاسلام طاهری افزود: زمان حضرت موسی بن جعفر (ع) در سخت ترین شرایط تاریخ بود و حضرت در زمان امامت خود به اسارت چهار خلیفه بنی عباس گرفت به ویژه در زمان هارون که حضرت به زندان رفت و مدت زیادی را سپری کرد. در زندان.

وی گفت: امام موسی کاظم (ع) با همه محدودیت های حاکمان وقت، دست از رسالت برنداشت و با تدبیری سعی در دور نگه داشتن اسلام از انحراف داشت.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: امام هفتم با ایجاد پایگاه هایی در کوفه و شام که مرکز انحرافات بود، با عقاید نادرستی که به اسلام ضربه زده است مبارزه می کند، لذا صبر امام موسی کاظم (ع) از ضروریات است. جوانی امروز افتخار می کند که امام خود را در دوران سختی رها کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید