تدبیر و رهبری امام در عرصه خانواده تولد فرزند است/ یکی از مهمترین دلایل طلاق در ایران فضای مجازی است.


ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842609

عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه:

عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه با اشاره به اینکه راهبرد امام و رهبری در حوزه خانواده تولد است، گفت: امروز مسائل مربوط به خانواده در حال تبدیل شدن به یک ابربحران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمد مسلم وافی در نشست مجازی با موضوع خانواده و رهبری جمعیت از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: امروز مسائل مربوط به خانواده و جمعیت در حال تبدیل شدن به ابر بحران است.
وی ادامه داد: ابتدا باید شناسایی کنیم که این بحران از کجا شروع شده است. به همین دلیل است که ما باید به انقلاب جنسی روی بیاوریم.
او می گوید: در قرن گذشته کشوری در غرب به نام آمریکا وجود داشت که خانواده ها آنقدر مذهبی بودند که هر یکشنبه به کلیسا می رفتند و زنان کاملاً محجبه بودند. اما در دهه 1950، به مدت بیست سال، چیزی به نام انقلاب جنسی در ایالات متحده اتفاق افتاد.
وی افزود: در این مدت پنج اتفاق در آمریکا افتاد که جایگاه خانواده، جایگاه زن و فرزند از بین رفت.

قوانین خانواده را تغییر دهید
حجت‌الاسلام وافی گفت: اولین اتفاقی که افتاد این بود که آلفرد کنزی دو جلد کتاب نوشت و در پایان آن کتاب جمله‌ای نوشت که «طبق تحقیقات من، اکثریت آمریکایی‌ها خواهان مشکلات غیراخلاقی هستند، آنها دوستی ندارند. خانواده، چرا به دلیل اقلیت “شما به اکثریت فشار می آورید و قوانین شما بسیار سخت است.” همین کتاب موجی را در ایالات متحده به راه انداخت که مردم به آن پیوستند.
وی خاطرنشان کرد: این جمله در اکثر روزنامه های ایران در دهه 80 نیز گفته می شد و روزنامه ها به بی حجابی زنان اشاره می کردند که چرا پذیرش آن آنقدر سخت بود که در آن زمان طبق بخشنامه بالا بود. مانتوهای دخترانه مدرسه روشن شد.
عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه افزود: بر اساس تغییر قوانین در آمریکا حدود 40 درصد از زندگی های حاصل از ازدواج به زندگی مشترک تبدیل شده است که در ایران به آن ازدواج سفید می گویند. “
وی گفت: زندگی مشترک یعنی زن و مرد با هم زندگی می کنند و ممکن است بچه دار شوند اما ازدواج آنها رسمی نیست. این بسیار خطرناک بود و امسال یک فروپاشی بزرگ در مشکل خانوادگی رخ داد، همه اینها به دلیل تغییر قوانین بود.

زندگی مشترک خود را ترویج دهید
حجت الاسلام وافی ادامه داد: دومین اتفاق در غرب با محوریت آمریکا این بود که یک زن جریانی را راه انداخت که تا کی باید بچه دار شود، چرا مرد بچه دار نمی شود. آنها همچنین یک کمپین بزرگ را آغاز کردند. این جنبش زمینه را برای اینکه چرا ما باید ازدواج کنیم را فراهم کرد.
وی گفت: امروز این موج وارد ایران شده است. نگویید به دلیل مشکلات اقتصادی ازدواج نمی کنیم در حالی که امروز در کشور 2 میلیون و 720 هزار مرد داریم که متاهل هستند و شغل و ماشین دارند اما ازدواج نمی کنند. اگر این موج با فضای مجازی همراه شود، در آینده با پدیده ای به نام همزیستی در ایران مواجه خواهیم شد.

ظهور تلویزیون کابلی در ایالات متحده
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: اتفاق سوم این بود که مردم آمریکا علاوه بر تلویزیون رسمی خود، تلویزیون هایی را با کابل در خانه راه اندازی کردند که به آنها فیلم های +18 یا غیراخلاقی نشان دادند.
وی تاکید کرد: این سوال پیش می آید که امروز در ایران به عنوان تلویزیون کابلی چه داریم؟ در این زمینه باید به فیلیمو و امثال آن اشاره کرد که مردم فیلم های نامناسب را پرداخت می کنند و می بینند.

استفاده گسترده از قرص های ضد بارداری
حجت الاسلام وافی ادامه داد: چهارمین اتفاقی که در آمریکا افتاد این بود که چند شرکت آمریکایی در حال توزیع قرص های ضد بارداری بین مردم بودند. مردم آمریکا نمی دانند این قرص ها چیست و این شرکت ها جمله ای به این قرص ها اضافه می کنند که «قرص ها را بخور بچه دار نمی شوی و آبروی خودت را از دست نمی دهی.» نقش این قرص ها در خانواده این است. برای ترویج فرهنگ غیر اخلاقی در ایالات متحده

ترویج طلاق غیرموجه/ یکی از مهم ترین دلایل طلاق در ایران فضای مجازی است
او گفت: «رکن پنجم انقلاب جنسی در آمریکا این بود که آقای ریگان گفت چرا طلاق را اینقدر سخت کردی. طلاق بی دلیل که در آن سال ها موجی از طلاق ها را در آمریکا به راه انداخت.
یکی از اعضای شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه تاکید کرد: یکی از مهم ترین دلایل طلاق در ایران فضای مجازی است. فضای مجازی یک سوغات غرب برای ایران بود.
وی افزود: مجموع این پنج رویداد یعنی چاپ کتاب، نهضت، ظهور تلویزیون کابلی، رواج گسترده قرص‌های ضدبارداری و طلاق‌های ناروا، مقامات آمریکایی را از سال 1950 تا 1970 با از دست دادن خانواده و از دست دادن خانواده سوق داد. مفهوم خانواده و از دست دادن. «چهره بخشیدن به جمعیت جوان.
حجت الاسلام وافی افزود: در پی این اتفاق، مقامات آمریکایی دو تصمیم در اتاق فکر خود گرفته اند که اولی جبران سریع گذشته و دومی اینکه رقبا نیز باید وارد این مسائل شوند. رقبای آمریکا چین و اسلام بودند. چین به دلیل مشکلات اقتصادی باید با این مشکل دست و پنجه نرم کند و اسلام که تمرکزش بر ایران است در بحث خانواده با مشکلات زیادی روبه رو است.
وی ادامه داد: به همین دلیل در آمریکا گروهی به نام «IPPF» تشکیل دادند که چند سالی است آموزش دیده اند تا بتوانند این 5 رویداد را در این زمینه اعمال کنند، البته این اتفاقات در زمان شاه رخ داده است. .
یکی از اعضای شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه با اشاره به مفهوم خانواده از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) بعد از انقلاب تمرکز خانواده بر جمعیت و تولد فرزندان بود. در دهه 60 مشکلی وجود نداشت و زنان ایرانی به طور متوسط ​​6 فرزند به دنیا می آوردند.
وی افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره)، جانشین ایشان راهبرد امام را در حوزه خانواده و زایمان اعلام کردند. اما در آن زمان سازمان های مختلف بین المللی آمدند و با ایران قرارداد بستند به این شرط که به شما وام بدهیم و جمعیت را کم کنید. سپس دولت قولی را امضا کرد که ما تلاش می کنیم میانگین تعداد بچه ها را از 6 به 4 کاهش دهیم. این اتفاق در عرض چند سال رخ داد. حتی بعداً قانونی تصویب شد که اگر فردی بیش از سه فرزند داشته باشد از خدمات دولتی محروم می شود.

تذکر و هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد جمعیت و خانواده
حجت الاسلام وافی افزود: در سال 90 حضرت آقا در بین مسئولان تدبیر را در حوزه جمعیت و خانواده تکرار کردند و ده سال هم حضرت آقا 53 بار در این باره تذکر و تذکر دادند اما گوش نکردند.
امروزه مشکلات خانوادگی در حال تبدیل شدن به یک بحران فوق العاده است
وی تاکید کرد: امروز وضعیت ما در حوزه خانواده و زایمان به یک بحران فوق العاده تبدیل شده است. نرخ زاد و ولد ما از 6.5 به 1.6 رسید. این یک ریسک بسیار بزرگ است.
این کارشناس فرهنگی ادامه داد: در کنار ابعاد سیاسی و بین المللی دلایلی مانند اقتصاد، تربیت فرزند، عدم حمایت همسر از فرزندآوری، ناآگاهی به ارزش فرزند، ناآگاهی به جایگاه مادر، شغل و… از دست دادن، ترس از آینده کودکان و بسیاری چیزهای دیگر.” نقل قول

مشکلات جامعه امروز در مسائل فرهنگی است
وی گفت: اما مشکل اصلی امروز کشور ما مسائل فرهنگی در این زمینه است و در این زمینه همه اعم از تلویزیون، دانشجو، کارمند، رسانه و…
حجت الاسلام وافی افزود: فرهنگ مانند هواست. اگر هوای جامعه آلوده باشد همه بیمار می شوند پس اگر فرهنگ جامعه آلوده باشد همه بیمار می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید