پرداخت وام فوری و معوق فرزند کارمندان شهرداری/ افزایش 6 برابری کمک هزینه تربیت فرزند

ساعت: 13:19
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922332

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد؛

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: وام تولد از آبان ماه امسال به زودی به حساب کارکنانی که دارای فرزند هستند واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بنی حسن مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در دیدار با تنی چند از بانوان شاغل در شهرداری تهران ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) روز زن را بهانه ای برای قدردانی از نقش موثر این زن دانست. زنان در جامعه گفت: بازنمایی زنان در سال‌های پس از فروپاشی نظام شاهنشاهی ثابت می‌کند که برخلاف ادعای رسانه‌های مخالف، زنان نه تنها هیچ‌گاه از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی غیبت نکردند، بلکه نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی یا سالهای پاسداشت مقدس که نشان دهنده ارزش است جایگاه دادن به زنان در جامعه یکی از اولین مراحل شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران است، به طوری که امام خمینی (ره) بارها فرموده اند که زنان باید در فعالیت های اجتماعی و سیاسی در کنار مردان باشد و این امر امروزه در بسیاری از زمینه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت است. این علم و ورزش است.

وی از زن به عنوان موثرترین عامل برای سلامت روحی و روانی خانواده و جامعه یاد کرد و گفت: دشمن امروز سعی در ترویج فرهنگ منحط غربی در حمایت از حقوق زنان و قدردانی از جایگاه زن دارد و سپس بنیان را سست می کند. خانواده، چرا که پرورش نسلی مستعد و نمی توان در یک خانواده متزلزل در پیشرفت و آبادانی کشور موثر بود.

مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی آسیب ها و چالش های فراوانی در نهاد خانواده وجود دارد، فضای مجازی و کمبود سواد رسانه ای را مهم ترین عامل تأثیرگذار بر فرهنگ بیگانه در کشور برشمرد. کشور و افزود: به فرموده امام جواد(ع) کسی که به سخنان گوینده گوش می دهد، گویی او را عبادت می کند، پس اگر گوینده چیزی بگوید، شنونده خدا را عبادت می کند و اگر گوینده چیزی شیطانی بگوید، شنونده. شیطان را می پرستد و بر این اساس استفاده از فضای رسانه ای در قالب دانش ناکافی، فرصت را به تهدید تبدیل کرده و بنیان خانواده را متزلزل می کند.

بنی حسن با تاکید بر اینکه تلاش برای تحکیم بنیان خانواده و استحکام آن، نقش اصلی و محوری زن تلقی می شود، تصریح کرد: زن در جایگاه مادری و همسری بدون شک می تواند با ایفای نقش موثر خود از بروز و ظهور مسائل اجتماعی جلوگیری کند. آسیب های پیشینه برای شکوفایی استعدادها و در نهایت حضور مؤثر و موفق مردم در جامعه، از این منظر تربیت نسل انقلابی و آینده امری است که باید مورد توجه جدی بانوان قرار گیرد.

وی در ادامه به اقدامات اداره کل رفاه اجتماعی شهرداری تهران در خصوص احترام به وضعیت زنان و مادران اشاره کرد و توضیح داد: کاهش یک ساعت و نیم وقت اداری به ویژه برای بانوان دارای فرزند زیر شش سال. از جمله حمایت شهرداری برای تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شرایط برای توجه حداکثری مادران به فرزندان.

مدیرکل رفاه اجتماعی، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش 6 برابری کمک هزینه نگهداری از کودکان، افزود: واریز ماهیانه یک میلیون و دویست هزار تومان به حساب مادران کودکان زیر شش سال. اقدامی مهم در راستای حمایت از زنان و افزایش زاد و ولد است که در آذرماه سال جاری همزمان با ولادت حضرت زینب(س) اعلام شد که این تسهیلات بین زنان شاغل توزیع نمی شود. از راه دور

بنی حسن توزیع این مبلغ را برای هر یک از کودکان زیر شش سال ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی شده و بر اساس حمایت حداکثری از زنان، مادران دوقلو با دو روز غیبت از کار، 2 میلیون و چهارصد هزار تومان در نظر گرفته شده است. نفقه ماهانه فرزند پرداخت می شود.

وی حفظ جایگاه سازمانی زنان در زمان مرخصی زایمان و پرداخت وام زایمان فوری و بدون برنامه را از دیگر کمک ها عنوان کرد و افزود: این وام به زودی از آبان ماه امسال به حساب کارکنان دارای فرزند واریز می شود.

مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران توزیع بسته حمایت از زایمان را از دیگر حمایت های بهزیستی شهرداری تهران دانست و بیان کرد: این بسته شامل شیرخشک، لباس و تغذیه ویژه مادر است که همزمان است. با تولد پرسنل و عیادت تیم ویژه از مادر.و کودک داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید