چالش ضامن وام ازدواج در خراسان شمالی صف انتظار/پرداخت 1670 وام فرزند در استان را در سال جاری طولانی کرد.


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881420

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی:

علی اصغر هدایتی گفت: با افزایش حجم وام ازدواج و مدت بازپرداخت، گرفتن ضامن برای زوجین بسیار سخت شده است و همین عامل باعث شده تا تعداد متقاضیان در صف دریافت عقد قرار گیرند. افزایش وام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر هدایتی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی به نقل از عصرترک بجنورد، پیش از ظهر امروز در ستاد استانی جمعیت پرداخت وام های باروری نیز اعلام شد که هر دو جزو اولویت ها و نکات قابل توجه هستند. از سیستم بانکی

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد تعداد 3 هزار و 328 فقره وام ازدواج به مبلغ 4 هزار و 767 میلیارد ریال از سوی شرکت ملی، ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپاه، کشاورزی، توسعه تعاون، تجارت، ایران مهر بابت صادرات، پست بانک و بانک قرض الحسنه پرداخت شده است.

هدایتی با اشاره به اینکه بیشترین پرداخت های تسهیلات ازدواج مربوط به بانک های ملی، ملت و صادرات است، گفت: تسهیلات در سال جدید بر اساس قانون بودجه برای زوجین زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال در سال 96 در نظر گرفته شده است. مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال با کارمزد چهار تا سود و مدت بازپرداخت 10 سال می باشد.

وی همچنین با بیان اینکه برای گروه سنی بالاتر از محدوده فوق 120 میلیون تومان پرداخت می شود گفت: علاوه بر این در صورت مشمول قانون ایثارگری مبلغ وام ازدواج دو برابر می شود.

هدایتی خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 هزار و 293 فقره وام ازدواج به ارزش 11 هزار و 915 میلیارد ریال در استان خراسان شمالی پرداخت شده که نسبت به سال 90 این رقم و مبلغ 90 درصد افزایش داشته است.

این مسئول پرداخت تسهیلات زناشویی را در اولویت وام های بانکی عنوان کرد و افزود: شایان ذکر است که با افزایش حجم وام ازدواج و مدت زمان بازپرداخت، تامین ضامن برای زوجین بسیار سخت شده است و این امر باعث شده تا متقاضیان نوبت گرفتن وام ازدواج افزایش یابد.

هدایتی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار هفت هزار و 636 نفر متقاضی وام ازدواج هستند که به برخی از آنها در مراحل تشکیل پرونده، ودیعه ای واگذار نشده است و این تعداد روزانه تغییر می کند.

وی بیان کرد: تمامی بانک های دولتی و خصوصی موظف به پرداخت اولویت ویژه وام زوجیت شدند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه تسهیلات فرزندان نیز با کارمزد 4 درصد پرداخت می شود، گفت: بازپرداخت وام فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون تومان، فرزند سوم 60 است. میلیون تومان، فرزند چهارم 80 میلیون و فرزند پنجم 100 میلیون تومان.

وی یادآور شد: بازپرداخت کمک هزینه زایمان برای فرزند سه ساله اول به همین ترتیب یک سال اضافه می شود.

هدایتی تصریح کرد: برای دریافت وام فرزند نیاز به ضامن معتبر است و در سیستم بانکی این ضامن باید یک چهارم مبلغ حقوق یا مبلغ موجودی را پوشش دهد یا موجودی بانکی باید قسط وام را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بانک های خصوصی، دولتی و غیردولتی موظف به پرداخت وام تسهیلات کودکان هستند، گفت: تا پایان خرداد ماه امسال یک هزار و 670 فقره وام کودکان به ارزش 712 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت می شود. کرانه های خراسان شمالی ساخته شده است.

هدایتی ادامه داد: وام زایمان به متولدین 11 فروردین 1400 به بعد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید