لایحه یارانه یا سهام عدالت ضمانت پرداخت وام ازدواج و فرزند؟

لایحه یارانه یا سهام عدالت ضمانت پرداخت وام ازدواج و فرزند؟

مسئولان شورای اسلامی مصوب کردند که متقاضیان کمک هزینه ازدواج و زایمان می توانند از حساب کمک هزینه یا سهام خود به عنوان تضمین پرداخت این خدمات استفاده کنند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 24 اسفندماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه 1402 کشور با بند (ب) تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است با استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی خود، اطلاعات میزان و تعداد تسهیلات پرداختی را از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی دریافت کند و افراد در صف به‌صورت فصلی و جداگانه برای هر یک از تسهیلات پرداختی، آن‌ها را دریافت کند. اجزاء. از بند (الف) این یادداشت در سایت خود برای عموم ارسال و گزارش مذکور را به کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شورای اسلامی ارسال کنید.

دستور 1 – بانک مرکزی، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان ذیربط مسئول حسن اجرای این بند می باشند. عدم رعایت هر یک از مفاد این تبصره (از جمله تأخیر در پرداخت این گونه وجوه یا دریافت وثیقه خارج از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و از سوی مراجع ذیصلاح قابل پیگرد است.

ردیف 2 – پس از تایید اعتبار متقاضیان تسهیلات موضوع بند (الف) این تبصره و در صورت عدم تامین اعتبار آنها برای ارائه ضامن، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند نسبت به احراز حساب یارانه یا سهام متقاضیان یا بستگان درجه یک آنها یا سایر دارایی های مالی وی و یا دریافت فقط سفته و ضامن پرداخت تسهیلات.

دستور 3 – تسهیلات موضوع این تبصره از شمول ماده (10) قانون خدمات عمومی مستثنی است.

لازم به ذکر است در بند الف تبصره 16 بودجه به تسهیلات مربوط به ازدواج و زایمان اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید