پرداخت 4800 فقره وام کودکان در خراسان شمالی/بانک های خصوصی در بازپرداخت وام مسکن همکاری نمی کنند


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896371

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی اعلام کرد:

علی عسگرحدایتی گفت: بر اساس آمار ثبت شده به 4 هزار و 845 خانوار خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 104 میلیارد ریال وجوه ولادت پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر هدایتی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی صبح امروز در ستاد استانی جمعیت جوانان اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در مانه و سملگان 1 است در حالی که در سامانه این نرخ 2.7 ثبت شده است. با این خطای سیستمی خانواده های این شهر از دریافت وام برای تولد فرزندان محروم شدند.

وی ادامه داد: تغییر نرخ زاد و ولد به صورت مستقیم از طریق سامانه بانک مرکزی اعمال می شود که تاکنون این نرخ ویرایش نشده است. ، تغییر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجوه ارائه شده در بانک های خصوصی فوق العاده اندک است، گفت: طبق قانون تمامی بانک های خصوصی و دولتی موظف به بازپرداخت وام فرزند هستند.

هدایتی افزود: بر اساس آمار ثبت شده به 4 هزار و 845 خانوار خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 104 میلیارد ریال وجوه تولد فرزند پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرداخت وام کودک در استان مربوط به بانک های ملت، ملی، صادرات و کشاورزی است، یادآور شد: آمار پرداخت وام کودک در بانک آینده 89، ایران زمین 6 مورد، پارسیان. 34 مورد، تجارت 444 مورد توسعه تعاونی 92، سامان 127 مورد، گردشگری 18 مورد و ملت 5 مورد بوده است.

هدایتی افزود: متاسفانه بانک های خصوصی همکاری خاصی برای پرداخت کمک هزینه ازدواج و تولد ندارند و بانک پارسیان و بانک سامان از جمله بانک های خصوصی هستند که به دلایل مختلف از پرداخت وام ازدواج خودداری می کنند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 68 فقره وام زوجیت با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 707 میلیارد ریال پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر 6 هزار و 370 متقاضی در نوبت دریافت وام زوجیت هستند.

هدایتی تاکید کرد: این رقم در خراسان شمالی بی سابقه است چرا که بانک های خصوصی در بازپرداخت وام های معوق بانک مرکزی همکاری نمی کنند و فشار بر چندین بانک دولتی است.

وی ادامه داد: از چند ماه گذشته بانک مرکزی وظیفه تعیین شعب برای پرداخت وام را بر عهده داشته و شعب با توجه به تعداد و ظرفیت بانک ها تعیین می شوند.

وی همچنین به مشکل تامین ضامن بانکی افراد اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن مبلغ وام ازدواج و مدت بازپرداخت، یافتن ضامن برای خانواده ها سخت شده و در شرایطی که در تسهیلات فرزندآوری هستند. و ازدواج، سابقه معتبر ضمانت نامه و ضامن.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید