تلاش مضاعف غربی ها برای نهادینه سازی سنت های غلط و غلط در جمهوری اسلامی

ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784825

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: این تلاش مضاعف غربی ها برای نهادینه سازی سنت های پوچ و غلط جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه دبیرخانه شهید مدرس که با حضور مجمع نمایندگان استان یزد و هیئت رئیسه مجمع بسیج و اندیشکده بسیج یزد برگزار شد، بر ضرورت تخصص در دانشگاه ها و فعالیت های مختلف تاکید کرد. آثار باید طبقه بندی شده و در اختیار کارشناسان و معلمان حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد تا راه حلی برای آن پیدا شود.

وی بر اهمیت فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: فرهنگ یکی از موضوعاتی است که در جامعه ما مغفول مانده است به ویژه فرهنگ عمومی که امروزه دستخوش سنت های غلط شده است.

ناصری ادامه داد: غربی ها از فرصت فضای مجازی و رسانه ها برای ترویج سنت های نادرستی در جامعه ما استفاده می کنند که منجر به پوچی شده است مانند تخریب حرمت خانواده، جایگزینی حیوانات خانگی به جای کودکان و… که باید مورد توجه قرار گیرد. توسط اساتید دانشگاه و نخبگان

امام جمعه یزد گفت: کارشناسان و جامعه شناسانی که شناخت قوی از مسائل فرهنگی و دینی دارند باید در حوزه تقویت فرهنگ عمومی جامعه بروند و با تفکر و خلاقیت راهکارهایی ارائه دهند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امروز مسئله آب استان به معضلی تبدیل شده و چشم همه به آبی است که به یزد منتقل می شود، افزود: تشکیل کارگروه و برنامه ریزی و برنامه ریزی ضروری است. برای دیدار و گفت‌وگوهای دوجانبه، مردم استان‌های همجوار را از مشکلات موجود آگاه کنید.

ناصری با اشاره به برخی جاسوسان در فضای مجازی گفت: باید نسبت به محتوای نادرست فضای مجازی که با ایجاد شبهه و شایعه سازی به دنبال انحراف افکار عمومی است، واکنش مناسب داشته باشیم.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تشکیل کارگروه های جذب دانشگاهی تاکید کرد و گفت: این کارگروه ها باید نخبگان را شناسایی کرده و با ایجاد فرصت و زمینه سازی برای تحصیل و توسعه این افراد از جذب این افراد در خارج از کشور جلوگیری کنند. “برای خروج از کشور.

وی همچنین تاکید کرد: باید دانش آموزان را متعهد به کشور و انقلاب تربیت کنیم و دانشگاه ها و مدارس این موضوع را به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی پیگیری کنند.

گفتنی است در این نشست سه موضوع شامل راه اندازی مجدد مراکز رشد شهری در استان یزد، حضور و عضویت اساتید دانشگاه در مراکز تصمیم گیری استان ها برای تاثیرگذاری اساتید بر جامعه و تصمیم گیری ها و طرح کارآموزی برای تربیت مدیران است. در سطح انقلاب اسلامی تهیه و توسط اعضا بررسی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید