دستیابی به اهداف مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها در گرو تلاش مضاعف است / دستیابی به یارانه برای نیازمندان واقعی مهمترین هدف


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839528

معسی فر گفت: در طرح ترویج توزیع عادلانه یارانه ها، دستیابی به یارانه برای نیازمندان واقعی مهمترین هدف است و باید همه دست به دست هم دهیم تا این طرح هدفمند شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصی فر استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار कاورستان وی در خصوص طرح مردمی‌سازی برای توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: رسیدن یارانه به نیازمندان و مردم یکی از اهداف حذف ارز ترجیحی است و به طور کلی دیکته نانوشته اشتباهی وجود ندارد. هر کاری که انجام می شود یک سری نقاط قوت و ضعف است و این مهم است.«بیایید همه با هم تلاش کنیم تا نقاط ضعف را به حداقل برسانیم.

وی معتقد است برای اجرای این طرح به اطلاع رسانی و شفافیت نیاز است و افزود: در حوزه اطلاع رسانی صدا و سیما عملکرد نسبتا خوبی داشت و می توانست پیش نیازهایی داشته باشد اما این روزها نیاز به اطلاع رسانی بیشتر است. چرا؟”آنچه که زیاد شنیده می شود این است که مواد اولیه ای که به دام داده می شود، مرغی که در بازار توزیع می شود، در واقع قیمت آن باید از 45 روز آینده افزایش یابد. حیوانی که امروز به کشتارگاه می رود با نهادهای آن زمان

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که کنترل ما ضعیف است. درست است که می گویند مرغ و تخم مرغ و روغن و ماکارونی گران می شود اما اگر دقت کنید موادی مانند. روغن و تخم‌مرغ مواد اولیه شیرینی‌پزی هستند. «چیزهای دیگری نیز وجود دارد که در نتیجه در حال افزایش است و همه آنها باید بررسی شوند. اطلاعات.

وی گفت: بر اساس اصل هدفمندی یارانه ها باید به سمتی برود که به دست مصرف کننده برسد و در اختیار تولیدکننده قرار نگیرد تا در حالی که همچنان همان دغدغه است رانت دریافت شود. باید نظارت ها تقویت شود و یارانه ها دریافت شود.» نیاز واقعی برآورده شده است و همه می توانند سهم واقعی داشته باشند و در همه سمت ها باید اینطور باشد و اصل این طرح این است که یارانه عملاً به دست مردم برسد تا به حداقل برسد. نقاط ضعف.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این بین افرادی که سودهای میلیاردی داشته اند قطعا بیکار نخواهند بود و برای بازگرداندن این وضعیت تمام تلاش خود را می کنند. اگر این امکان وجود ندارد باید در ابعاد مختلف این طرح اطلاعاتی باشد. وی ادامه داد: در این میان وظیفه اصلی مردم این است که مثل سابق عمل کنند، نه اینکه هر جنس گران می شود به بازار هجوم بیاورند و مرغ بخرند. تجربه داری هر بار بزرگتر می شود. عزیز، مردم بیشتر حمله می کنند. «اگر تقاضا کاهش یابد، فروشندگان باید به سود کمتر بسنده کنند و در نتیجه قیمت ها به شکل متعادل تری به دست مصرف کننده می رسد.

وی تاکید کرد: در مجموع طرح فوق العاده است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید به طرحی که دولت اجرا می کند فرصت داده شود، کارشناسی شود.

وی گفت: همچنین پیشنهاد می کنیم کارمندان دولت در بخش هدایت یارانه دهک ها فقط درآمد سرپرست خانوار را نبینند. سایر درآمدها نیز باید در این زمینه رعایت و به روز شوند چراکه انصاف در این مقوله ها رعایت نمی شود.«در این میان حقوق برخی افراد تضییع می شود و نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید