هدف گذاری رشد اقتصادی 8.3 درصدی یزد / دستیابی به هدف در گرو تملک منابع است

ساعت: 21:27
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779304

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اعلام کرد؛

حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از رشد اقتصادی 8.3 درصدی یزد خبر داد و گفت: در صورت رسیدن به این رقم، رکورد رشد اقتصادی استان شکسته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید مجتبی حسینی پور بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه رشد اقتصادی 8.3 درصدی برای استان یزد محقق شده است، اظهار کرد: رکورد رشد اقتصادی استان یزد حدود هفت درصد است و در صورت تحقق هدف جدید، رکورد برای استان یزد ثبت می شود. رشد اقتصادی استان شکسته خواهد شد.

وی رسیدن به این رقم را سخت، اما ممکن و شدنی دانست و افزود: استان یزد دارای منابع فراوانی است و اگر این منابع در اختیار استان قرار گیرد رشد اقتصادی مطلوبی حاصل می شود.

پورحسینی یادآور شد: بخش قابل توجهی از منابع استان یزد در حال حاضر در خارج از استان هزینه می شود که اگر این منابع در اختیار استان باشد و همچنین اگر سهم 40 درصدی بهره وری را در نظر بگیریم می توانیم به هدف تعیین شده دست یابیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی باید پیوند منطقی بین پروژه ها و رشد اقتصادی ایجاد شود، افزود: معتقدیم رشد اقتصادی نباید به هر قیمتی اتفاق بیفتد، بلکه این رشد است. باید در سایه عدالت محقق شود.»

وی ادامه داد: سهم همه بخش ها با تاکید بر سند آمایش سرزمینی در حوزه برای دستیابی به رشد اقتصادی هدفمند مشخص شده است و منابع شهرداری ها، حمایت بخش خصوصی، تامین مالی داخلی و خارجی و استفاده از منابع دولتی ظرفیت استفاده خواهد شد.

پورحسینی گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی 8.3 درصدی، حفاظت از منابع آب و محیط زیست، بهبود ساختار اقتصادی و حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان، ارتقای بهره وری بخش کشاورزی بر اساس دانش بومی، افزایش بهره وری در تولید و مدیریت مصرف انرژی. به طور جدی در نظر گرفته شده است.

رشد اقتصادی 4.4 درصدی در سال جاری با منابع مالی 50 هزار میلیارد تنی محقق شده است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال 1400 نسبت به سال 99 رشد اقتصادی 4.4 درصدی داریم در حالی که منابع مالی استان 50 هزار میلیارد است. تومان.

دهگانی زاده گفت: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی 8.3 درصدی برسیم نیازمند منابع مالی قوی تری هستیم که تنها دولت قادر به تامین آن نیست بنابراین باید از همه فرصت های استان استفاده کنیم.

وی افزود: در صورت تحقق این رشد اقتصادی موجب ایجاد اشتغال، مسکن و به طور کلی رفاه بیشتر برای مردم استان یزد خواهد شد و امیدواریم در سایه این رشد اقتصادی، بیشتر فعالیت ها و منابع بخش خصوصی که اکنون در حال رومینگ است، سازماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید