حل مشکل تملک و ارزش گذاری زمین به نرخ روز در حال پیگیری است


ساعت: 09:38
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880998

محمد باکر کلیباف در بازدید از پروژه مخزن تنگ سورک بشار ضمن شنیدن مشکلات مردم محلی منطقه گفت: زمین ها باید به قیمت روز ارزش گذاری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، دکتر محمدباقر قالیباف و هیئت همراه صبح امروز (سه شنبه 23 تیرماه) در اولین برنامه پایش خود از پروژه سد مخزنی تنگ سرخ بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

در بدو ورود دکتر کلیباف عده ای برای بیان مشکلات خود در خصوص اجرای این طرح آمدند و رئیس مجلس نیز به محض شنیدن خبر حضور مردم در جمع آنان حضور یافت و از نزدیک با مردم گفتگو کرد. مشکلات و مشکلات آنها شنیدم یکی از مشکلات اصلی مردم مشکل مالکیت زمین این پروژه است.

همچنین با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم بومی مشکل حل نشدن موضوع تملک اراضی واقع در طرح بود، دکتر کلیباف گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد و با توجه به اینکه رهبری وی را در این سفر کمیسیون های انرژی و کشاورزی مجلس همراهی می کنند که این موضوع باید حل شود.

وی با تاکید بر اینکه در فعالیت های کارگاهی این طرح، زمین باید در اولویت قرار گیرد، گفت: آسیب های وارده به مردم باید با ارزیابی زمین مشخص و کارشناسی شود. همچنین زمین باید به قیمت روز ارزش گذاری شود نه اینکه زمین را نزدیک به 10 سال از مردم بگیریم و به نرخ 10 سال گذشته ارزش گذاری کنیم.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت در پروژه سد تنگ سر بشار حل مشکل تملک اراضی توسط مردم است.

لازم به ذکر است موقعیت جغرافیایی مخزن تنگ سر بشار بر روی رودخانه بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد است و دسترسی به محل سد از طریق جاده قدیم شیراز – یاسوج و در فاصله 35 کیلومتری یاسوج از طریق امکان پذیر است. یک جاده آسفالته فرعی

تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به میزان 20 میلیون مترمکعب در سال، تامین آب صنعتی شهر یاسوج به میزان 13.3 میلیون مترمکعب در سال از جمله اهداف این طرح است. تامین آب کشاورزی شهرستان های بویراحمد و دانا به میزان 33 میلیون مترمکعب در سال، تامین آب شرب شهر شیراز به میزان 56 میلیون مترمکعب در سال، تامین آب اکولوژیک رودخانه در رودخانه به میزان 34.45 میلیون مترمکعب در سال، ارائه امکانات تفریحی و گردشگری با توجه به جاذبه گردشگری منطقه و کنترل سیلاب و جلوگیری از آسیب دیدن سازه ها، بشار اشاره کرد که در حاشیه رودخانه وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید