هدف گذاری رشد 8 درصدی در بودجه 1401 / توزیع ثروت عادلانه است

ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791493

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت در توزیع ثروت در بودجه 1401 پیش بینی شده است، گفت: در بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که امروز یکشنبه (یکشنبه) برای ارائه لایحه بودجه 1401 به مجلس شورای اسلامی رفت، در جلسه علنی مجلس گفت: امروز برای توسعه، آب، برق، گاز، صنعت، معدن و… کار و تحصیل کارهای زیادی انجام شده است اما در زمینه مسائل اقتصادی و اجتماعی با مشکلات جدی مواجه هستیم و امروز نیازمند حرکت جهادی و برنامه مشخص هستیم.

رئیسی تاکید کرد: رهبرانقلاب همواره بر اصلاح ساختار بودجه، ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال، اصلاح نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار تاکید داشته اند.

وی تاکید کرد: در آسیب شناسی های اقتصادی وقتی به شرایط نگاه می کنیم شاهد کاهش رشد اقتصادی، افزایش تورم و بی ثباتی اقتصادی و همچنین توسعه نامتوازن در کشور و کیفیت نامناسب بودجه ریزی هستیم.

وی گفت: مشکل جدی که در گذشته گریبانگیر همه بوده این است که اقتصاد به خواست خارجی ها گره خورده است در حالی که با کمک ظرفیت داخلی می توان کارهای زیادی انجام داد.

رئیسی با اشاره به رشد اقتصادی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال جاری گفت: در بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عدالت در توزیع ثروت در بودجه 1401 پیش بینی شده است، افزود: می خواهیم توسعه را در بخش های مختلف متوازن کنیم و به عدالت در آن نگاه کنیم.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید