هدف دولت مهار تورم است/ پیش بینی رشد ۷.۲ درصدی استان مرکزی در لایحه بودجه سال آینده

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799757

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

میرزهانی با بیان اینکه دولت در شرایطی قرار دارد که هدفش مهار تورم است، گفت: امیدواریم چون دولت توانسته تاج و تخت را کنترل کند بتواند دستورالعمل های خوبی در زمینه تورم داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حسن میرزاهانی، سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری مرکزی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی گفت: ورود تسهیلات مندرج در بند ب تبصره 16 ضروری است و بانک های موجود این نگرش را دارند، زیرا و همچنین کمیته امداد و رفاه «مردم را با این شتاب مهم آشنا کنید.

میرزاهانی گفت: مدیران باید به طور مستقل تسهیلات تبصره ب تبصره 16 را در کارگروه اشتغال شهری در شهرهای خود پیگیری کنند و به جذب تسهیلات توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: عدم ابلاغ وجوه موضوع بند ب تبصره 16 در بانک های خصوصی باید پیگیری و به مراجع ذیربط اعلام و گزارش شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وقت معاونت اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تعدادی از مدیران بانک های خصوصی استان در این جلسه حضور نداشته و کار نکرده اند و نتیجه این اقدامات پس از بررسی به استاندار اعلام می شود.

میرزهانی گفت: دلیل عملکرد ضعیف برخی بانک های عامل در جذب اعتبار باید بیان شود و هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت در شرایطی قرار دارد که هدفش مهار تورم است، گفت: امیدواریم همانطور که دولت توانسته تاج را کنترل کند بتواند دستورالعمل های خوبی در زمینه تورم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: در بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصد در نظر گرفته شده است که استان مرکزی از این میزان 7.2 درصد سهم دارد.

وی خاطرنشان کرد: از نرخ رشد 8 درصدی سال آینده سهم بزرگی مربوط به بانک ها است، بنابراین بانک ها در این زمینه ماموریت سختی دارند تا دولت به این هدف دست یابد.

در پایان جلسه پرداخت تسهیلات برای دو طرح مشاغل داخلی در شازند و اراک به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید