پیش بینی رشد اقتصادی 8 درصدی در بودجه سال آینده/ دولت به دنبال متعادل کردن حقوق کارکنان و کارگران است


ساعت: 03:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814758

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری مازندران اعلام کرد؛

سیدابراهیم رئیسی گفت: در بودجه سال آینده 8 درصد رشد اقتصادی پیش بینی شده است که تلاش ها می تواند تاثیر زیادی در افزایش توان اقتصادی مردم داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران خدمت به مردم را یکی از عرصه های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: برای رشد انسان.
رئیس جمهور با اشاره به نگاه به سمت خدمت، انسان دوستی و بندگی رضای خدا گفت: در نظام حکومت دینی تأکید بر محبت به مردم و خدمت در راه رضای حق است و امروز فرصت مناسبی برای اخلاص است. خدمت به مردم
رئیسی اعتماد مردم به نظام را یکی از مولفه های قدرت برشمرد و گفت: حضور مردم در صحنه اصلی ترین مولفه صلابت و قدرت نظام است و هر چه اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر شود، بیشتر می شود. این سیستم خواهد بود. بودن. “
رئیس جمهور با بیان اینکه همه کارکنان و مدیران در کارآمدی نظام اداری کشور نقش دارند، افزود: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحول است و با این روحیه می توان کارهای بزرگی انجام داد.
آیت الله رئیسی با اشاره به نقش مهم حکمرانی در نظام اداری گفت: بسیاری از موفقیت های نظام اداری در گرو وجود مدیری با انگیزه، کارآمد و جهادگر و انقلابی است و مدیران در اعتمادسازی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش اساسی دارند. و دادن امید به مردم و بهتر انجام دادن. “آنها چیزهایی دارند.
دکتر رئیسی تاکید کرد: برای اجرای مصوبات سفرهای منطقه ای مدیران باید برنامه ریزی و اقدام جدی داشته باشند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را احساس کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی بر اساس عدالت و سند آمایش سرزمینی به دنبال توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است.
رئیسی گفت: استان مازندران ظرفیت های زیادی دارد و با این فرصت ها وجود فقر در استان قابل قبول نیست.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاه ها برای ریشه کنی فقر مطلق گفت: علاوه بر این، در بودجه سال آینده رشد اقتصادی 8 درصدی پیش بینی شده است که تلاش برای تحقق آن می تواند تاثیر زیادی در افزایش توان اقتصادی مردم داشته باشد.
آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تکمیل زیرساخت های بندر امیرآباد تاکید کرد و گفت: توسعه این بندر زمینه مناسبی را برای افزایش تجارت خارجی و صادرات ایجاد می کند؛ کالاها، این بندر قابل استفاده است. برای واردات کالاهای اساسی و غلات و همچنین برای صادرات محصولات کشاورزی.
رئیس جمهور همچنین بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی هر گونه توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست باید به گونه ای عمل کند که بستر توسعه در کشور متوقف نشود. “
رئیسی با اشاره به برنامه های دولت برای تکمیل خطوط ریلی استان مازندران گفت: توسعه خطوط ریلی استان در دستور کار دولت قرار دارد و پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم در این زمینه با جدیت پیگیری می شود.
رئیس جمهور همچنین بر تلاش برای رفع معضل زباله استان و رونق صنعت نساجی مازندران تاکید کرد.
آیت الله رئیسی با ابراز نگرانی از آمار تصادفات و تلفات در جاده های مازندران گفت: این موضوع دردناک و به هیچ وجه پذیرفته نیست و لازم است رسانه ملی در این خصوص به رانندگان و دستگاه های ذیربط هشدارهای لازم را ارائه کند. توجه. “
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این استان در عرصه های مختلف خدمات ملی ارائه می کند، گفت: رفع محرومیت ها و مشکلات مازندران نیازمند آن است که زیرساخت های آن در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد. که در
سیدمحمود حسینی پور افزود: یکی از برکات الهی تقارن سفر هیئت دولت به مازندران با ایام شعبانیه است و امیدواریم این سفر در ماه شعبان برای مردم مازندران خوب و پربرکت باشد.
استاندار مازندران گفت: مازندران سرزمین سادات علوی، مردم پرتلاش، دختران و زنان دریادل، سرزمین قهرمانان و نامه نویسان است و بر خود لازم می دانم از سفر دولت تدبیر و امید ابراز خوشحالی این مردم را داشته باشم. هیئت اعزامی به مازندران
حسینی پور افزود: روی کار آمدن دولت مردمی با گفتمان خدمت، امیدها و سرمایه های اجتماعی را در کشور زنده کرد، به ویژه اینکه این دولت مردمی مبارزه با فساد را از اولویت های خود قرار داده و سفرهای رئیس جمهور در استان نیز بخشی از این امر است. فرهنگ غنی خدمتگزاری مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی ادامه داد: 61 درصد مردم مازندران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و آیت الله رئیسی در این انتخابات بیشترین آرا را به دست آورد و مردم این دیار امیدوارند با تلاش مسئولان مشکلاتشان برطرف شود.
استاندار مازندران گفت: مازندران با وجود اینکه طبیعتی بکر و مقصد گردشگری است اما مشکلات زیادی دارد و بسیاری از روستاهای استان در وضعیت نامناسبی قرار دارند و حتی در برخی از شهرستان های استان با انسان های نجیبی مواجه می شویم که برایشان سخت است. کار..
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: همجواری با چهار کشور در مجاورت دریای خزر زمینه را برای صادرات محصولات و محصولات از مازندران فراهم کرده است اما متاسفانه تاکنون مبادله ای در حوزه های مختلف اقتصادی صورت نگرفته است. .
وی افزود: برنامه ریزی بزرگی برای توسعه استان وجود ندارد و متاسفانه سند برنامه ریزی دقیقی در رابطه با فرصت های اقتصادی استان نداشتیم که مشخص نشد اولویت توسعه اقتصادی در کدام حوزه ها است.
حسینی پور کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی و نبود شبکه ریلی را از جمله مشکلات استان مازندران دانست که باید برای رفع این چالش ها چاره اندیشی شود.
وی افزود: مشکل زباله و انباشت زباله یکی از مشکلات مهم و مشکل ساز مازندران است که در گذشته به دلیل عدم حمایت دولت ها، استان را با بحران مواجه کرده بود.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مردم مازندران از معضل زباله رنج می برند که برای حل این چالش باید با عزم فولادی حل شود.
حسینی پور مازندران را از نعمت جنگل برخوردار دانست و گفت: متاسفانه ما از اقتصاد جنگل بی بهره هستیم که باید اصلاح شود. باید برچیده شود.
وی افزود: مازندران نیاز به توجه ویژه دارد و مردم این دیار مظلوم هستند و در سه ماه اخیر برنامه راهبردی برای توسعه این استان ترسیم کرده ایم و مازندران با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های این استان ملی کشوری است. باید دیده شود
استاندار مازندران گفت: فرسودگی راه های استان یکی از چالش های اصلی استان است و راه ها از نظر ملی نیاز به ترمیم دارند.
حسینی پور گفت: جمعیت شناور استان بین هفت تا 10 میلیون نفر است که باید به تناسب آن جمعیت شناور امکانات استان در نظر گرفته شود و با زیرساخت های موجود نمی توان رونق اقتصادی را برای مازندران به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید