رئیسی: پیوند اقتصاد کشور با غرب در دولت قبل به همه آسیب زد/ رشد اقتصادی 8 درصدی در بودجه 1401 پیش بینی شده است.

رئیسی: پیوند اقتصاد کشور با غرب در دولت قبل به همه آسیب زد/ رشد اقتصادی 8 درصدی در بودجه 1401 پیش بینی شده است.

سیدابراهیم رئیسی در جریان ارائه لایحه بودجه در مجلس گفت: حضور در مجلس شورای اسلامی فرصت مغتنمی است تا بتوانم اصل 52 قانون اساسی را برای ارائه لایحه بودجه 1401 اعمال کنم و برخی از ویژگی های این لایحه و بیان کنم. جا دارد قبل از هر چیز از همکارانم در دولت، همه وزرا و سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم که خودشان و کارشناسانشان در تهیه لایحه بودجه تلاش کرده اند و امیدوارم با توجه دقیق به نمایندگان در کمیسیون های مجلس، این کار را انجام دهند. تکمیل غنای این لایحه و تبصره ها و بودجه ارائه می شود که مشکلات کشور را حل می کند.

وی ادامه داد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارهای زیادی برای توسعه در زمینه های کارگری و آموزش عالی و کشاورزی، صنعت و معدن انجام شده است، اما با همه اقدامات توسعه ای باید قدردان آن باشیم. همه خدمات، اما در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی با مشکلات جدی مواجه هستیم و نیازمند حرکت جهادی هستیم تا برای همه کارمندان و کارکنان کشور برنامه ریزی شود و با برنامه ریزی دقیق بتوان کارهایی انجام داد که مشکلات را برطرف کند. مردم .

وی افزود: تاکید رهبر انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه را شنیده ایم. آنان بر ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال که یکی از مهمترین شروط اشتغال در استان هاست تاکید کردند. موضوع بهبود فضای کسب و کار همواره مورد توجه بوده است. در آسیب شناسی اجتماعی وقتی نگاه می کنیم افت رشد اقتصادی داریم. ما شاهد توسعه نامتوازن در کشور هستیم و در نهایت کیفیت نامناسب بودجه، ما را ایجاب می کند که در آنچه انجام شده تجدید نظر کنیم. مشکل جدی که در سال‌های گذشته همه را آزار می‌داد این بود که اقتصاد به اراده بیگانگان گره خورده بود و آنچه می‌توان انجام داد نیروی کار و منابع ارزشمند بود.

رئیس جمهور گفت: در ارائه لایحه بودجه نکاتی داریم. هدف اول ثبات اقتصادی است. ثبات باید بتواند برای بازار اطمینان بخش باشد. ثبات اقتصادی ایجاب می کند که کسری بودجه نداشته باشیم که ریشه بسیاری از مشکلات کشور است. نکته دوم بحث نظم و انضباط است. مدیریت یک بانک مرکزی منضبط این رشته در نظام پولی مورد تاکید است. در این بودجه استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است. دولت ما در این چند ماه تلاش کرده تا کشور را بدون وام اداره کند که مشهود است و وضعیت تورم کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید