پیش بینی رشد 7.4 درصدی چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه 1401

ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793895

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری موضوع را مطرح کرد

علی شهریاپور گفت: اولین هدف در لایحه بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصدی است. این نرخ برای چهارمحال و بختیاری 7.4 درصد تعیین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شهریاپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوعات و اولویت های تعیین شده در لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: بودجه سال آینده بر حسب نیاز جهت گیری و سیاست خود را تغییر می دهد. شرایط اقتصادی کشور تنظیم می شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کشور از نظر شاخص های اقتصادی مطلوب نیست، افزود: مهمترین شاخص در هر کشوری نرخ رشد اقتصادی است. از سال 1341 با این نرخ نوسانات شدیدی داشته و در بیشتر موارد رو به کاهش بوده است.»

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهمتر از کند شدن رشد، بی ثباتی است که برنامه ریزی اقتصادی، اشتغال و… را تحت الشعاع قرار می دهد.

شهریاپور گفت: سرانه تولید کشور نیز با وجود اینکه کشور پتانسیل بالایی دارد اما از ظرفیت آن به نحو مطلوب استفاده نمی شود به شدت نوسان و رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه روند تشکیل سرمایه در سال های اخیر کنده بوده است، خاطرنشان کرد: استان تهران به تنهایی 28 درصد تولید ناخالص داخلی دارد، اما این رقم برای چهارمحال و بختیاری تنها 0.6 درصد است که نشان می دهد ظرفیت استان های مختلف هنوز تکمیل نشده است. و باید تغییری در جهت رشد استعدادها باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شاخص هایی مانند تورم که امروز به اقتصاد کشور آسیب می زند در حال افزایش است، افزود: شرایط تاج و تخت بازار کار را تحت تاثیر قرار داده است. آنها کار خود را ترک کردند.

شهریاپور گفت: تمامی مشکلاتی که ذکر شد باعث شده است که منابع اصلی کشور در سال جاری بر حل مشکلات تولیدی و اقتصادی، بهبود شرایط مردم، رفع اختلاف و فاصله بین استان ها و کاهش اختلاف طبقاتی متمرکز شود.

وی تاکید کرد: رویکرد سیاست های بودجه ای و مالی در سال آینده رشد اقتصادی و ارتقای بهره وری از طریق تولید، عدالت محوری، ثبات اقتصادی و ارتقای کیفیت بودجه ریزی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین هدف در بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصدی است. این نرخ برای چهارمحال و بختیاری 7.4 درصد تعیین شده است.

شهریاپور با اشاره به اینکه رشد بهره وری و سرمایه گذاری می تواند در سال آینده یک میلیون شغل ایجاد کند، گفت: 3 میلیارد و 461 هزار تن از منابع بانک ها، بورس ها، بودجه کشور، منابع خارجی، صندوق توسعه ملی و … برای ایجاد اقتصادی پیش بینی شده است. رشد در کشور

وی افزود: نکته مهم دیگر در بودجه 1401 ارتقای بهره وری است که باید از راه هایی مانند توسعه صادرات به ویژه صادرات نفت، شناسایی گلوگاه های رشد تولید، رفع رانت و تسهیل فضای کسب و کار و … انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارتقای بهره وری مبتنی بر آمایش سرزمین و استعداد استانی است، ادامه داد: تومان.

شهریاپور، لایحه بودجه 1401 را دارای مزایای خوبی از جمله بهبود شاخص های کلان، برنامه ریزی بودجه محور، افزایش بهره وری منابع و هزینه، افزایش درآمد دولت از طریق درآمدهای پاک و پایدار از جمله رشد منابع مالیاتی، حمایت از واحدهای تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: از تاج گذاری، کنترل اعتبار برای مخارج از طریق روش هایی غیر از کاهش دستمزد، اعطای معافیت مالیاتی به کارکنان طبقه پایین و غیره رنج می بردند.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل می شود که منابع این صندوق صرف افزایش تولید و اشتغالزایی می شود و در هر استان 2000 میلیارد تن از منابع ملی برای تجهیز این صندوق اختصاص می یابد. .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات استانی در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: بسیاری از پروژه های ملی ویژه به استان ها واگذار می شود. 6 پروژه چهارمحال و بختیاری به میزان 20 درصد مشمول این طرح می شود. بیش از 80 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که 750 پروژه مربوط به این استان است و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها بالغ بر 60 هزار میلیارد تن است.

شهریاپور گفت: 5 میلیارد تن یارانه هدفمند مسکن نیازمندان، 35 میلیارد تن کاهش فقر مطلق برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و 73 هزار تن برای حمایت از سلامت جامعه از محل بودجه عمومی، مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه ها است. در بودجه 1401 ارائه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید