تلاش دولت برای اجرای اصلاحات اقتصادی، مهار تورم و مهار تورم / مردم باید صبورانه به دولت کمک کنند

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783669

امام چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دولت در مقابله با گرانی و اصلاحات اقتصادی گفتند: دولت در صدد ایجاد اصلاحات اقتصادی و جلوگیری از گرانی و محدود کردن تورم و مشکلات معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند، مردم باید با صبر و حوصله خود دولت را یاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار داشت: دولت در صدد اصلاحات اقتصادی و جلوگیری از گرانی و مهار تورم و مشکلات معیشتی است.

وی ادامه داد: اگرچه دولت در این راستا نقش خوبی را ایفا می کند، اما گروه هایی هستند که در مسیر اصلاحات اقتصادی در حال تخریب منافع خود هستند، اما مردم باید با صبر و حوصله به دولت کمک کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: امروز باید با تزریق امید به جامعه و کمک به دولت موانع اقتصادی برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان به گردهمایی اساتید حوزه های علمیه استان اشاره کرد و گفت: این جلسه به منظور ارتقای کمی و کیفی حوزه های علمیه استان تشکیل شده و خوشبختانه نتایج خوبی برای اجرا به همراه داشته است. و تخصص حوزه های علمیه.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: حوزه های علمیه با حمایت مردمی اداره می شود و استقلال خود را در امر ارشاد، آموزش، نظارت و تبلیغ حفظ کرده اند.

وی افزود: افتخار بزرگ حوزه های علمیه این است که هیچ گاه حکومتی نبوده و در هر شرایطی استقلال خود را حفظ کرده اند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در 24 آبان از جایگاه نامناسب کتابخوانی در بین مردم انتقاد کرد و گفت: کتاب در جامعه ما جایگاهی ندارد و کتابخوانی اقبالی ندارد. “

نوکونام با بیان اینکه کتاب از جمله کتاب آسمانی قرآن در بین مردم مهجور مانده است، افزود: تا زمانی که باید برای تقویت این فرهنگ در جامعه سرمایه گذاری کرد، انگیزه ای برای کتاب و کتابخوانی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد اطلاعات خود را از فضای مجازی دریافت می کنند و با تفریح ​​در این فضا به شناختی دست می یابند که بسیاری از آنها نادرست است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخشی دیگر از خطبه ها با تسلیت ربیع الثانی رحلت حضرت معصومه (س)، افزود: این بانوی بزرگوار اسلام الگوی شایسته برای بانوان به ویژه بانوان است. دختران در جامعه

امتناع پیمانکاری که به تعهدات خود عمل نمی کند

حجت الاسلام محسن ملک پودار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فارسان گفت: من و همه شما نمازگزاران را به رعایت، تقویت و تقویت تقوای الهی دعوت می کنیم. افراد متدین از نصایح مشاوران در امور مختلف زندگی به خوبی استفاده می کنند. مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام در حکمت 164 از عهد نهج البلاغه می فرماید: هر که از همه اندیشه ها استقبال کند، موارد نادرست را می شناسد.

وی افزود: قطعاً این گونه است که اگر انسان با نظرات و افکار مختلف مرتبط باشد و از نظرات آنها استفاده کند، به راحتی کاستی ها و عیوب را تشخیص داده و در نتیجه راه هایی برای بهبود امور پیدا می کند. بنابراین، در بسیاری از داستان ها، تعیین سرنوشت محکوم است. حضرت در بیانی فرمود: او تنها جاهلی است که مجذوب نظر اوست.

امام جمعه فارسان به روز کتاب و کتابخوانی اشاره می کند و تصریح می کند: از سال 72 به صورت نمادین 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده است. بعدها با یک هفته کتاب و مطالعه تکمیل شد. به همین دلیل 24 تا 30 نوامبر هفته کتاب و کتابخوانی است. بارها بیان شده است که در فرهنگ اسلامی ما اهمیت زیادی به کتاب و کتابخوانی داده شده است و متأسفانه مطالعه و کتابخوانی بسیار کمتر از حد انتظار است، به طوری که علمای کتاب خوان، رهبر معظم انقلاب، به بی احتیاطی خود مباهات می کنند. مردم به خصوص جوانان

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای فرمودند باید به تلخی بپذیریم که گسترش کتاب و روحیه کتابخوانی در بین ملت عزیزمان که یکی از مشعل داران فرهنگ و کتاب و دانش هستند پس از ظهور. اسلام خیلی کمتر از حد انتظار است. و چون مردم به کتاب اعتنا نکردند آن را خسران نامیدند: ضرر بزرگ برای یک ملت این است که اهلش با کتاب معامله نکنند.

وی بیان می کند: در یک جمله یکی از صاحب نظران نوشت: دو چیز باید در کل جامعه آزاد باشد. نان و کتاب. ظریف دو نیاز مهم انسانی را شناسایی کرده بود. آنچه بدن را سالم نگه می دارد و آنچه روح را سالم نگه می دارد، تحکیم می کند. یعنی مسئولین جامعه پاسخگوی نیازهای اولیه جسم و روح هستند که به صورت نمادین در نان و کتب آمده است و باید در این زمینه تلاش مضاعف کنند.

امام جمعه فارسان گفت: در مورد شهر ما دستگاه هایی که پیمانکاران در برخی موارد مذاکره می کنند، پیمانکاران به کارگران و کارمندان ظلم می کنند. به آنها پرداخت نمی شود. برخی از آنها شش ماه است که پرداختی دریافت نکرده اند. ما شش نفری که می آییم چک می کنیم، می بینیم دستگاه می گوید من با کارمند و کارگر قرارداد نبستم، با پیمانکار قرارداد بستم و کاری که باید انجام می دادم را انجام دادم و به پیمانکار پول دادم. بعد پیمانکار پولی به آنها نداد. حقوق بشر از بین رفته است

وی تصریح کرد: پیمانکاری که حقوق بشر را رعایت نمی کند و 6 ماه حق الناس نداده است، 5 ماه است که مهلت نداده است، بردارید و قطع کنید. با آن ادامه نده. با فردی که به تعهداتش عمل نکرده بود قراردادشان را فسخ کردند. چرا ناراضی؟ از طرفی باید برای اعتمادسازی تلاش کنیم و از طرفی آن مواردی که منجر به بی اعتمادی می شود باید هر چه زودتر متوقف شود.

دولت باید در انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری سریعتر عمل کند/ اتلاف وقت فقط به ضرر مردم مظلوم چهارمحال و بختیاری است.

حجت الاسلام رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تقوا سپر در دستان صالح است و انسان با این سپر از گناه مصون است.
وی افزود: این سپر کی از دست انسان می افتد؟ اول وقتي كه تقوا را در معاشرت و عشق به تقوا از دست بدهد. از آنجایی که اولین همنشین خدای متعال است پس چه خوب است که انسان تمام علایق و سخنانش را با خدا داشته باشد، هر که خدا را اطاعت کند خداوند به سخنان او گوش می دهد و مردم نیز به سخنان او گوش می دهند.
امام جمعه شهرستان لردگان به سخنان پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) فرمود: حواریون عیسی از او پرسیدند که با کی ملاقات می کنی؟ : وقتی با شما صحبت می کند بر منطق و علم شما می افزاید و سومی شما را از رفتار خود به کارهای نیک تربیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در روز قیامت از پشت دست ظالم را گاز می گیرد و می فرماید ای کاش راهی جز راه پیامبر انتخاب نمی کردم و متاسفم که ای کاش. این مرد را به عنوان دوست من انتخاب نکرده بود.

رحمانی مضرات دوست بد را برشمرد و گفت: دوست بد انسان را از خدا غافل می کند.

وی گفت: در فضای مجازی باید ایمان و ایمان خود را حفظ کنیم، زیرا اطاعت همزمان از شیطان موجب ضرر انسان می شود و ارتباط انسان با خدا باعث سربلندی انسان می شود و تلاوت قرآن کریم یکی از بهترین یاران انسان است.نتیجه از این همه اطاعت در روز قیامت نازل می شود.

امام جمعه امام جمعه در خطبه دوم خطاب به رئیس جمهور گفت: می دانیم که کشور مشکلات زیادی دارد اما با توجه به شعارهایی که شما داده اید و امیدی که در مردم ایجاد شده است و مردم در برخی از امور انتظار بیشتری دارند. این تلاش زیبای دولت انقلابی نیست.«هنوز در انتخاب برخی از استانداران به ویژه استاندار چهارمحال و بختیاری کوتاهی وجود دارد، زیرا این کوتاهی‌ها برای مردم مضر است و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

یدالله رحمانی امام جمعه محترم در پایان اجتماع خیرین شهرستان و همچنین مدیر شهری از اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع تامین اعتبار صومعه سرا تقدیر و تشکر نمودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید