ادامه افزایش قیمت خودرو نشان دهنده شکست سیاست تنظیم بازار وزارت دفاع/تیم اقتصادی دولت برای مهار تورم فزاینده است.


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918655

معین الدین سعیدی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: سیاست کاری مجلس در این مرحله واردات خودرو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان هستیم. در صورت عدم کنترل این بازار، طبق پیش بینی اعضای کمیسیون صنایع، شاهد افزایش قیمت از 206 به 500 میلیون تومان خواهیم بود.


وی افزود: سیاست کاری مجلس در مرحله کنونی واردات خودرو بود. اگر این مهم اتفاق می افتاد تاثیر مستقیمی در اصلاح قیمت ها و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی داشت. متاسفانه در حال حاضر شاهد بازگشت رانت واردات خودرو به خودروسازان داخلی هستیم که از کشورهای دیگر خودرو وارد می کنند. با تمام این تفاسیر واردات خودرو تاثیر چندانی در کنترل بازار نخواهد داشت.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان داخلی خودروسازی، افزایش مکرر قیمت خودرو را نشان از شکست سیاست وزارت حراست در کنترل بازار به ویژه بازار خودرو دانست.


نماینده چابهار از عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم انتقاد کرد; وی با اشاره به اینکه پیشی گرفتن از قیمت دلار به 40 هزار تومان، وضعیت بازار خودرو و مسکن غیرقابل قبول است، از تیم اقتصادی دولت انتظار می رود با شعار حمایت از محرومان، تورم را کنترل کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این تورم موجب شده است. افزایش فقر غذایی در بین مردم جامعه و می توان گفت تیم اقتصادی دولت غیرشخصی عمل می کند و باید به اقدامات عملیاتی برای مهار تورم ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید