قیمت شرکت های خودروسازی گران نشده است/ وزارت حراست برای تنظیم بازار خودرو برنامه دارد


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919229

سخنگوی وزارت ایمنی با تاکید بر انطباق قیمت خودرو با نرخ ارز گفت: آنچه شاهد هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت های خودروسازی افزایش نیافته است. . وزارت حراست برنامه های متعددی برای تنظیم بازار خودرو دارد که به زودی اعلام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید کلیباف سخنگوی وزارت حراست گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در 3 ماه باقیمانده سال جاری 100 هزار خودرو و به همین میزان در 3 ماهه نخست سال 1402 خودرو وارد کشور می شود.

سخنگوی وزارت امنیت با بیان اینکه تحویل خودرو در دو بازه زمانی 3 و 6 ماهه خواهد بود، تصریح کرد: متقاضیانی که از طریق بورس کالا اقدام به خرید می کنند، خودروی آنها 3 تا 6 ماه پس از زمان خرید تحویل داده می شود. . ماشین و حمل و نقل آن عادی است.

مشاور وزیر صمت افزود: امسال حدود 10 درصد خودروهای وارداتی به صورت تحویل فوری به فروش می رسد.

وی درباره نحوه تامین ارز برای واردات خودرو نیز گفت: در چارچوب نظارتی واردات خودرو روش های مختلفی برای تامین ارز وجود دارد که ظرفیت های خوبی ایجاد کرده است اما نکته مهم این است که ارز از خارج تامین می شود.

کلیباف با تاکید بر مطابقت قیمت خودرو با نرخ ارز گفت: آنچه شاهد هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت خودروسازان افزایش نیافته است. وزارت حراست برنامه های متعددی برای تنظیم بازار خودرو دارد که به زودی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید