ایجاد تعادل در توزیع جغرافیایی، سرمایه گذاری و زنجیره ارزش صنایع در اولویت/اولویت بندی، تنظیم، پشتیبانی و نظارت وزارت حراست. چهار مرحله اساسی مدیریت میدان سکوت


ساعت: 14:55
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880258

وزیر صمت در همایش روز ملی صنعت و معدن تاکید کرد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش روز ملی صنعت و معدن که صبح امروز با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، تاکید کرد: توزیع متوازن صنایع از نظر جغرافیایی، سرمایه گذاری و ارزش زنجیره تامین یک وزارتخانه است. اولویت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت امنیت، سیدرضا فاطمی امین افزود: تعادل لازم در بسیاری از صنایع کشور وجود ندارد، به عنوان مثال در صنعت خودروسازی، ظرفیت های مختلف تولید بدنه، رنگ، موتور و… وجود ندارد. مطابق با یکدیگر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در زمینه سرمایه گذاری نیز این عدم تعادل مشهود است و در حوزه جغرافیایی به عنوان مثال در شهرک صنعتی اششهارد در استان البرز با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی حدود 40 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. در حالی که تنها 10000 نیروی انسانی در دسترس است، شهر اشرهارد وجود دارد و بیش از 30000 نیروی انسانی باید از سایر مناطق تامین شود.

وزیر صامت تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز 1404 باید در 4 سال آینده در همه شاخص های علمی و اقتصادی در منطقه به مقام اول دست پیدا کنیم بنابراین باید از خود بپرسیم که آیا به این چشم انداز دست پیدا می کنیم و آیا چالش هایی وجود دارد یا خیر. این چالش ها کدام حوزه ها هستند؟

فاطمی امین افزود: تجربه نشان می دهد وقتی وارد هر صنعتی می شویم بعد از حدود 10 تا 15 سال در آن به بلوغ رسیده ایم و توانسته ایم کار را یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: از نظر توزیع جغرافیایی، سرمایه گذاری و زنجیره ارزش صنایع، روش مدیریت اشتباه بود، بنابراین با وجود صرف زمان و سرمایه، خروجی مورد نیاز را به دست نیاوردیم.

اولویت بندی، تنظیم، پشتیبانی و نظارت؛ چهار مرحله اساسی مدیریت میدان سکوت

وزیر صمت تصریح کرد: چهار گام اساسی حکمرانی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، یعنی. اولویت بندی، تنظیم، حمایت و نظارت در دستور کار ویژه وزارت صمت است و اگر بتوانیم این چهار وظیفه را به خوبی انجام دهیم صنعتگران فضای تحقق اهداف خود را خواهند داشت. ، ارائه می کنند

فاطمی امین اعلام کرد: بر اساس برنامه اولویت دار وزارت حراست خوشبختانه در کشور خام فروشی نداریم و در زمان استقرار دولت در کشور حدود 500 میلیون تن مواد معدنی تولید شد که فقط از این میزان. کمتر از 1 درصد صادر شد.

شناسایی 317 مورد از قوانین اضافی / ایجاد ثابت های بازار

وی افزود: در روند تنظیم پرونده ها 317 مورد از قوانین و مقررات زائد و دست و پا گیر شناسایی شد و به سمت بررسی و حذف موارد اضافی حرکت کردیم. همچنین در روند تنظیم بازار تلاش شد تا ثبات ایجاد شود، به عنوان مثال در صنعت فولاد که ظرفیت بازار آن بیش از 500 هزار میلیارد تومان است، یعنی حدود 20 میلیارد دلار، اقداماتی انجام شد که کمترین نوسان قیمت و این ثبات وجود دارد بدون کمترین اعمال تنبیهی و نظارتی خاص ایجاد شده است.

اقدام بزرگ شناسایی ذخایر معدنی از مهرماه سال گذشته / اعلام نتایج اکتشافات تا دو هفته آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه دفاعی این بود که به درستی از منابع خود مطلع نبودیم و ذخایر برای ما ناشناخته بود، بنابراین از مهرماه سال گذشته اقدام بزرگی در حوزه معدن آغاز شد و اکتشافات آغاز شد. مواد معدنی در 450 کیلومتر مربع که از خراسان رضوی آغاز شد و پس از آن ذخایر عظیمی کشف شد که تا دو هفته آینده رسما اعلام خواهد شد.

فاطمی امین ادامه داد: برای غلبه بر چالش های مدیریتی و محدودیت های زمانی برای رسیدن به جایگاهی که در سند چشم انداز 1404 تعریف شده نیاز به نقشه راه داریم و باید همه مشکلات را با هم حل کنیم به عنوان مثال پس از رفع مشکل نمی توانیم وارد فرآیند توسعه تولید شویم.

پیگیری جدی 10 حوزه فعالیت در حوزه مدیریت سکوت

وی با بیان اینکه چهار مرحله در حوزه صنعت، معدن و تجارت تعریف شده و در حوزه مدیریت صنعت، معدن و تجارت 10 حوزه فعالیت به صورت جدی دنبال شده است، گفت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه تاکید کرد: اگر بتوانیم همدلی موجود را تقویت کنیم، می توان به اهداف نقشه راه تعریف شده دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید