نیاز به سرمایه گذاری 80 میلیارد دلاری برای جبران عدم تعادل در بخش گاز


ساعت: 10:58
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919451

حجت الاسلام حسینی نیا گفت: برای جبران عدم تعادل در حوزه گاز باید 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با شبکه خبری مرصاد با بیان اینکه اولویت اول دنیا تامین انرژی بخش صنعت است، گفت: برای جلوگیری از قطعی گاز در صنایع بزرگی مانند سیمان، فولاد، پتروشیمی و برخی واحدهای تولیدی جلسه ای با وزیر نفت تشکیل شد و دغدغه این واحدهای تولیدی ابلاغ شد.

وی افزود: بخشی از گاز مورد نیاز صنایع بزرگ تامین و بخشی دیگر به صورت گاز مایع در اختیار این واحدها قرار می گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: در صورت خرابی گاز، در برخی از کارخانه های تولید سیمان از سوخت گازوئیل استفاده می شود، اما در واحدهای تولیدی پتروشیمی گزینه ای برای تعویض منبع تغذیه وجود ندارد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از قطعی گاز در صنعت جلوگیری کنیم و یا آن را به کمترین حد ممکن برسانیم.

نماینده مردم استان کرمانشاه افزود: امیدواریم با اقدامات پیش بینی شده شاهد سرمایه گذاری در گازرسانی باشیم.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی، آیا باید ۸۰ میلیارد دلار برای جبران ناهماهنگی در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم که این رقم بزرگی است؟

وی افزود: متولیان امر در تلاش هستند تا بخشی از سرمایه گذاری مورد نیاز در بخش گاز را با روش های متعددی که در وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفته، تامین کنند.

یکی از اعضای کمیته صنایع و معادن شورای اسلامی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از قطعی گاز در حوزه صنعتی جلوگیری کنیم و یا میزان قطعی گاز در آن بخش را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید