اثرات سوآپ گاز برای رفع عدم تعادل گاز/ نسبت به سال های گذشته شاهد ثبات بیشتری در مدیریت گاز هستیم.


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1906947

نایب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در حل بی تعادلی گاز به موفقیت هایی دست یافته است، گفت: سوآپ گاز در رفع بی تعادلی گاز موثر بوده است و امسال با ثبات تری در این زمینه شاهد بودیم. مدیریت گاز نسبت به سال های گذشته

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در زمینه قراردادهای سوآپ گاز و موضوع عدم تعادل مصرف در کشور و راهکارهای رفع این مشکلات اظهار داشت: دولت سیزدهم در زمینه صادرات نفت و سازمان گام های فوق العاده ای برداشته است. مصرف گاز و با توجه به شروع فصل سرما و اینکه این که این فصل را با کمترین افت نسبت به سال های گذشته به ویژه در حوزه مصرف خانگی آغاز کرده ایم، نشان می دهد که گروه پژوهشی و راهبری وزارت نیرو در مسیر اصلاح مصرف درست است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پمپ بنزین و برنامه ریزی گاز در پالایشگاه ها و مراکز صنعتی تاکنون منجر به مدیریت گاز شده است، ادامه داد: با ادامه این روند در فصل زمستان می توان امیدوار بود که شاهد قطعی برق و یا کمبود انرژی نباشیم. در فصل سرد

بیشتر بخوانید:
تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه ای/ سرمایه گذاری مشترک با روسیه برای تولید LNG

ساعدی با بیان اینکه دولت سیزدهم تاکنون در تاریخ خود کارنامه قابل قبولی در مدیریت گاز داشته است، گفت: به نظر من دولت سیزدهم در مقایسه با گذشته موفق ترین دولت در زمینه مدیریت مصرف گاز و بهره برداری بهینه از گاز بوده است. دولت ها.


نسبت به سال های گذشته شاهد ثبات بیشتری در مدیریت گاز هستیم



وی افزود: احیا قراردادهای سوآپ گاز با کشورهای همسایه و اقدامات خوب انجام شده در زمینه استخراج و بهینه سازی گاز، استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت های گازی زیرزمینی، کنترل پرکننده ها، سیاست های پلکانی تعرفه های پرمصرف و مدیریت گازهای زائد، امروز منجر به ثبات بیشتر در کشور شده است. مقایسه با سال های اخیر در زمینه گازرسانی در کشور را ببینیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی درباره افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف توضیح داد: باید در هزینه پرداخت مشترکان پرمصرف و کم مصرف تفاوت وجود داشته باشد. به هر حال فرهنگ ما اسلامی است و خداوند صرفه جویی را به عنوان یک اصل در قرآن ذکر کرده است.

وی ادامه داد: در هر جامعه انسانی اگر مسئولان شاخص ها و عوامل لازم را تعیین نکنند ممکن است شهروندان جامعه این اصل را رعایت نکنند و اصل صرفه جویی به فراموشی سپرده شود و زیان ها چه در بحث انرژی و چه در بحث انرژی. در موارد دیگر، بیش از حد معمول هستند. از این رو دولت با سیاست هایی مانند تعرفه های افتراقی برای محصولات پرمصرف مردم را وادار به انطباق با موازین اسلامی کرده است که این یک امر اقتصادی سالم است.


اثرات سوآپ گاز در رفع عدم تعادل گاز



ساعدی احیای قراردادها را مد نظر دارد بورس گاز ایران و فرصت جدید برای مبادله گاز روسیه وی خاطرنشان کرد: در دولت قبل و بعد از دیدگاه دولت قبل که با برخی کشورهای همسایه دچار مشکلات سیاسی و اقتصادی شد، چالش هایی در حوزه انرژی ایجاد شد که آسیب هایی به اقتصاد ما وارد کرد؛ این چالش ها در حوزه انرژی به وجود آمد. اما دولت سیزدهم با عزم جدی در احیای روابط، تقویت صادرات و واردات و احیای تعاملات بین کشورهای همسایه در خاورمیانه، نقش درستی در مشکلات ترانزیت و اقتصادی ما ایفا کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم اقدامات انجام شده با ادامه روند صحیح موجب افزایش توان اقتصادی کشور شود. رفع اختلاف در مصرف گاز در تمام فصول قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید