تصمیم کمیسیون انرژی برای اصلاح عدم تعادل برق و گاز

ساعت: 20:06
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783054

وحیدی در نشست پایگاه مقابله با کرونا:

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به تشریح تصمیم این کمیسیون برای اصلاح عدم تعادل برق و گاز پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نهایی جلسه امروز (سه شنبه 18 آبان) کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی نحوه اجرای مفاد «بودجه 1600 کل کشور» در حوزه تمدید را با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد. بهروری برگ ایران وزیر نیرو و مدیرعامل، نماینده دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس و تعدادی از سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه سرمایه گذاران علاوه بر بیان دغدغه های خود از ناهماهنگی دستگاه های دولتی در حمایت از انرژی های تجدیدپذیر انتقاد کردند.

وی توضیح داد: در نهایت نمایندگان کمیسیون بر حمایت واقعی و ملموس بخش خصوصی تاکید کردند. سازمان برنامه و بودجه نیز متعهد شد; اولویت بندی اعتبارات لازم بر اساس مفاد قانون بودجه و وزارت نیرو به عنوان دستگاه اجرایی دولت مسائل مربوط به انرژی های تجدیدپذیر را پیگیری و حل و فصل می کند.

نخعی افزود: با وجود اینکه مفاد قانون بودجه 1400 ارتباط مستقیمی با حمایت از انرژی های تجدیدپذیر دارد، اما با گذشت 8 ماه از سال هنوز برخی از این مواد قانونی اجرایی نشده است، بنابراین کمیته بر اجرای دقیق آن تاکید کرد در غیر این صورت دارای اختیارات قانونی است.«از آن برای رسیدگی به سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با توجه به عدم تعادل شدید برق و گاز در کشور، اجرای قانون حمایت از انرژی های تجدیدپذیر را ضروری دانست و گفت: انرژی، کمیسیون انرژی قطعاً ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس را اجرا خواهد کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید