تشریح برنامه‌های وزارت حراست برای صادرات خودرو/ مهم‌ترین اثر تحریم‌ها راضی شدن صنعت خودرو بود.


ساعت: 11:33
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894068

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در تشریح برنامه های این معاونت برای صادرات به کشورهای آفریقایی گفت: نیازی به صادرات خودرو از سوی دولت نیست، تحریم منجر به خودکفایی خودروسازی شده است و امروز ما به صادرات خودرو نیاز داریم. در طراحی محصول به نتایج خوبی دست یافته اند.”

منوچهر لاگی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ درباره برنامه وزارت حریم خصوصی صادرات خودرو وی بیان کرد: طرح هایی برای انتقال فناوری محصول یا همکاری مشترک با کشورهای قاره آفریقا در دست بررسی است و در صورت نهایی شدن می توانیم به زودی همکاری خودرویی را با این کشورها آغاز کنیم.


شفاف سازی وزارت امنیت برای صادرات خودرو

وی به کشورهای الجزایر، تونس و مراکش به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: ما به این کشورها خودرو صادر کرده ایم و همکاری در زمینه قطعه سازی نیز برنامه ریزی شده است و علیرغم نبود روابط دیپلماتیک با مراکش، این امکان وجود دارد که قطعه سازان ما به سمت این کشورها بروند. این کشور برای صادرات

بیشتر بخوانید:
صنعت خودرو در مسیر تحول است/ خودروی ناقص دیگر تولید نمی شود


لزومی ندارد دولت برای صادرات خودرو اقدام کند

معاون وزیر صمت توضیح داد: برای صادرات خودرو یا اینکه قطعاً نیازی به اجرای فناوری و قطعات توسط دولت نیست و الان بیشتر ارتباطات توسط بخش خصوصی ایجاد می شود و آن بخش با ارتباطات بین المللی مشکلات اقتصادی خود را حل می کند و بحث های سیاسی در مرحله بعدی و در حال گسترش است. از این ارتباطات که این ارتباط است آن را موثرتر می کند.


مهم ترین اثر تحریم، رضایت صنعت خودرو بود

وی در پاسخ به تاثیرات تحریم بر صنعت خودرو گفت: اولین اثر تحریم ورود نکردن گروهی از قطعات بود که باعث شد با تکیه بر عناصر و توان و توان داخلی در تولید خودکفایی کنیم. و با توجه به اینکه علاوه بر بازار داخلی، بازار صادراتی را نیز مد نظر داریم، نهادهای طراحی محصول را نیز تقویت کرده ایم.

روگی ادامه داد: امروز در طراحی محصول به نتایج خوبی رسیده ایم و به دنبال بازارهای هدف هستیم و به دنبال سیاست هایی هستیم که از هرگونه همکاری بین المللی در خودروسازی حمایت کند و در آخرین پروژه های داخلی خودروی دوگانه ای را طراحی کرده ایم که داریم. همچنین مسیر طراحی و ساخت داخلی را برای همکاری کشور ثانویه بررسی کرد.


دلیل کندی پیشرفت صنعت خودرو در سال های اخیر

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین عواملی که باعث کاهش پیشرفت صنعت خودرو در کشور شد، مشکل بانکی و ناتوانی در جذب و ورود سرمایه های خارجی در صنعت خودروسازی بود.

لقیقی در پایان گفت: گسترش این تعاونی ها باعث تسریع در پیشرفت خودروسازان داخلی و تسهیل آنها می شود. صادرات خودرو این امر در مرحله اول منجر به شرکت های خصوصی و در مرحله بعد مدیریت گسترده و یکپارچه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید