تلاش برای ارتقای صنعت صنعتی و معدنی یزد با 36 طرح تحولی وزارت حراست


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894685

علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به شناسایی 36 پروژه عمرانی توسط وزیر صمت گفت: تمام تلاش خود را برای ارتقای صنعت و معدن یزد با اجرای این طرح ها به کار بسته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا علمداری یزدی در مراسم راه اندازی کارخانه 590 هزار تنی کنسانتره و واحد پیش تصفیه سنگ آهن یک میلیون و 500 هزار تنی شرکت مینایی کویر سما با حضور وزیر صلح در مروست اظهار داشت: به تصویری اشاره می شود. صنعت و معدن استان یزد در حال حاضر بیش از 1400 قلم کالا در 3260 واحد صنعتی در استان یزد تولید می شود که از این تعداد 410 قلم کالا به بیش از 90 کشور جهان صادر می شود.

وی بیان کرد: یزد در سه صنعت مهم قطب تولید کشور محسوب می شود که مهمترین آنها تولید کاشی و سرامیک است به طوری که 60 درصد تولید و صادرات کشور در این حوزه توسط یزد انجام می شود. این استان به تنهایی پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک سرامیک در جهان است.

علمدار یزدی گفت: این رتبه تا چندی پیش در دنیا نهم بود در حالی که در زمینه ماشین آلات و فناوری هم پیشرو هستیم و صنعتگران یزد به سمت ماشین سازی رفته اند.

وی تاکید کرد: استان یزد 15 درصد تولیدات صنعت فولاد کشور را به خود اختصاص داده است و از معدن گرفته تا محصولات فولادی در یزد تولید می شود، در حالی که ماشین آلات و کوره های فولادی که قبلا از کشورهایی مانند هند وارد می شد، اکنون از یزد صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد ۲۷ درصد از تولیدات صنعت نساجی را در اختیار دارد و در بسیاری از رشته ها از جمله فرش و گلیم رتبه اول کشور را دارد.

علمدار یزدی همچنین به طرح های تحولی تعریف شده توسط وزیر صمت اشاره کرد و افزود: این طرح ها در یزد راه اندازی و اجرا شده است و تلاش داریم با این 36 طرح تحولی جایگاه های صنعتی و معدنی استان یزد را ارتقا دهیم.

وی از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد و نمایندگان مجلس قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های بی دریغ وزارت حراست و استاندار و پیگیری های نمایندگان، در راستای تحقق اهداف و برنامه ریزی های انجام شده، تلاش کنیم. می توانیم یزد را بیش از پیش به بهشت ​​سرمایه گذاری ایران تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید